Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Pokaż kategorie

Ćwiczenia na twisterze

Zdjęcie twistera / Shutterstock

Ćwiczenia na twisterze to ćwiczenia jak najbardziej zalecane dla kobiet, które chcą uzyskać w krótkim czasie smukłą talię i zgrabny brzuszek. Trening na twisterze może być także wykorzystywany do ćwiczenia mięśni rąk. Ćwiczenia na takim sprzęcie fitness, jakim jest twister do ćwiczeń, mogą być wykonywane zarówno w domu, jak i na siłowni czy w salach gimnastycznych. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, jak prawidłowo ćwiczyć na twisterze.

1. Co to jest twister do ćwiczeń?

Twister to niewielki sprzęt do ćwiczeń, który składa się z obrotowego talerza. Twister może być napędzany siłą ruchu naszych mięśni lub mieć wbudowany mechanizm obracający talerzem. Bardziej korzystna wydaje się jednak pierwsza wersja. Twistery z wyższej półki posiadają np. specjalne masujące wypustki i magnesy na powierzchni talerza, odpowiednio dopasowane do kształtu stóp. W ten sposób oprócz ćwiczenia talii wykonywany jest masaż stóp, w wyniku czego zmniejsza się opuchlizna stóp, ból stóp czy skurcze mięśni stóp. Takie twistery wykorzystują wpływ akupresury na stopy, powodując odprężający masaż. Niwelują one także bóle głowy, wpływają na reumatyzm oraz łagodzą objawy wywołane stresem.

Twistery wykonane są z dobrej jakości materiałów. Powierzchnia zewnętrzna dopasowana jest to kształtu stóp. Jest to urządzenie niewielkich rozmiarów. Jego średnica wynosi najczęściej ok. 28 cm. Twister jest także lekki, waży bowiem niecały kilogram. Z tego względu można na nim ćwiczyć praktycznie wszędzie - w pracy, w domu, w ogrodzie, na działce. Można go zabrać ze sobą na wakacje czy weekendowy wyjazd. W domu może służyć jako element małej domowej siłowni.

Twistery wyposażone są także w dwie elastyczne linki do podciągania rąk lub ekspander, co dodatkowo zwiększa funkcjonalność twistera, możliwe jest wtedy bowiem także ćwiczenie mięśni rąk. Ekspandery to uchwyty wykonane z miękkiej pianki, dzięki którym ręce nie wyślizgują się, a także nie pojawiają się otarcia i odciski na dłoniach.

2. Jak ćwiczyć na twisterze?

Ćwiczenia na twisterze możemy podzielić na ćwiczenia na talię i brzuch oraz ćwiczenia na ręce. Te drugie polegają na podciąganiu linek za pomocą rąk do klatki piersiowej. Wtedy też wzmacniane są mięśnie dwugłowe ramion oraz mięśnie przedramienia. Podczas wykonywania ćwiczenia ważne jest, aby ramiona były blisko tułowia i nie poruszały się przy przyciąganiu linek. Linki od twistera można także podciągać aż ponad wysokość głowy. Wtedy ćwiczony jest także mięsień trójgłowy ramienia. Tak więc takie ćwiczenia dobre są na rozciąganie ramion. Zaleca się wykonanie po 15 podciągnięć w 3 seriach ćwiczeń.

Ćwiczenia na talię i brzuch polegają natomiast na obracaniu się na twisterze w prawo i w lewo, klatka piersiowa powinna pozostać nieruchoma, tak więc poruszają się tylko dolne partie ciała. Zaleca się wykonywanie tego ćwiczenia przez 7-10 minut. Dla ułatwienia ćwiczenia można opierać się rękami o ścianę lub szafę.

Oba ćwiczenia na twisterze możne także połączyć. Podczas skrętu tułowia wykonuje się także ruch rękami za pomocą linek twistera.

Taki trening na twisterze jest bardzo dobry. Nie dość, że nie jest skomplikowany, to należy do ćwiczeń rzeźbiących sylwetkę i wzmacniających mięśnie brzucha, a przede wszystkim daje dobre efekty.

Marta Bednarska,
Komentarze
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500

Ćwiczenia na stepie - najnowsze pytania

DYSKUSJE NA FORUM

Artykuły Ćwiczenia na stepie
Ćwiczenia na stepie

Step aerobik

Step aerobik to ćwiczenia na układ krążenia, ponieważ są związane z wielokrotnym wykonywaniem kroków w górę i w dół na nieruchomym obiekcie lub platformie. Nie wymaga dużo miejsca ani sprzętu, dlatego można go wykonywać praktycznie z dowolnego miejsca,...

Ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenia na triceps

Triceps jest mięśniem trójgłowym ramienia. Przyrost jego masy sprawia, że zwiększa się obwód twoich ramion, następuje wzrost masy mięśniowej, przez co masz więcej siły, a mięśnie

Jak sobie pomóc w walce z nerwicą

Ćwiczenia w nerwicy

Leczenie nerwicy najczęściej prowadzone jest za pomocą psychoterapii wspomaganej farmakoterapią. Jednak w wielu przypadkach dla lepszego samopoczucia chorego warto jest wprowadzać

Cellulit

Ćwiczenia na cellulit

Jak pozbyć się cellulitu? To najczęściej zadawane pytanie przez kobiety. Walka z cellulitem nie jest łatwa. Na pomarańczową skórkę narzekają też osoby szczupłe. Faktem jest jednak,

Ćwiczenia odchudzające

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki

Ćwiczenia na pośladki to doskonała metoda na spełnienie marzeń kobiety o zgrabnej pupie. Większość pań pragnie skutecznie odchudzić swoje ciało. Jeżeli przybywa ci centymetrów w ok

Mastektomia

Ćwiczenia po mastektomii

Ćwiczenia po mastektomii mają pomóc kobiecie po operacji powrócić do sprawności ruchowej. Amputacja piersi to dla kobiety całkiem nowa sytuacja, z którą niełatwo się pogodzić. Życi

Ćwiczenia

Ćwiczenia w biegu

Od rana pochłaniają nas praca, nauka i codzienne obowiązki. Dzień pełen wyzwań sprawia, że wieczorem zmęczenie przewyższa rezerwy zachowanej energii i nie w głowie nam żaden wysiłe

Ćwiczenia ujędrniające biust

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia na jędrny biust mają na celu poprawienie jędrności piersi. Prawie każda kobieta ma kompleksy związane z biustem, jest on zbyt duży bądź mały. Niestety nie jesteś w stanie

Pilates

Ćwiczenia pilates

Ćwiczenia pilates

Pilates to przełomowy system ćwiczeń ciała i umysłu opracowany przez człowieka o nazwisku Joseph Pilates. Może on radykalnie zmienić wygląd twojego ciała oraz poprawić samopoczucie

Rehabilitacja

Ćwiczenia redresyjne

Ćwiczenia redresyjne to rodzaj ćwiczeń stosowanych w fizjoterapii w celu powiększenia zakresu ruchu w stawie. Są to ćwiczenia bierne, wykonywane przez terapeutę z pewną siłą zewnęt