Trwa ładowanie...
Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Kamila Drozd

Jak zrobić dobre wrażenie?

Avatar placeholder
05.09.2013 13:56
Jak zrobić dobre wrażenie?
Jak zrobić dobre wrażenie?

Udało się! Zdobyłeś wymarzoną pracę i nie możesz być bardziej szczęśliwy. Jednak kiedy pierwsze emocje opadną, zaczynasz zastanawiać się, co zrobić, aby dobrze radzić sobie w pracy i się w niej utrzymać. Czy wiesz, jak zaimponować szefowi? Aby zdobyć sympatię i podziw szefa, nie musisz pięknie się ubierać czy nakładać tony makijażu. Praca w firmie nie na tym polega – sam wygląd nie zjedna ci jego przychylności. Zastanów się raczej nad swoją postawą i nastawieniem do pracy. Ważniejsze są bowiem kompetencje zawodowe, motywacja do pracy i profesjonalizm niż płytkie podlizywanie się czy komplementowanie kadry pracowniczej.

1. Kompetencje zawodowe

Podstawą do zaimponowania twojemu szefowi jest kompetencja i profesjonalizm w tym, co robisz. Nie spóźniaj się do pracy, nie rób sobie „nadprogramowych” przerw na plotkowanie ze współpracownikami – takie zachowania nie świadczą o zaangażowaniu i pracowitości. Twoja praca w firmie będzie doceniona za wiedzę, umiejętności i kompetencje. Pokaż, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie i uwierz w swój potencjał.

Pierwsze wrażenie a dłuższe poznanie
Pierwsze wrażenie a dłuższe poznanie

Pierwsze wrażenie najczęściej przesądza o tym czy nowo poznana osoba jest dla nas atrakcyjna czy też

zobacz galerię
Zobacz film: "Kiedy należy zgłosić się do psychiatry?"

Pokaż szefowi, że orientujesz się w sprawach firmy, nie tylko w swojej „działce”. To na pewno mu zaimponuje. Twoim dodatkowym atutem będzie znajomość obsługi ksero czy drukarki (w tym wymiana tonera lub tuszu), nawet jeśli taka praca nie leży w zakresie twoich obowiązków. Zyskasz także w oczach koleżanek z pracy.

  • Dobry pracownik podziwia szefa, ale bez przesady

Podziwiaj i komplementuj szefa – nie chodzi tu o wygląd, ale np. o profesjonalizm w pracy czy umiejętność rozwiązywania problemów. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić w wychwalaniu pracy swojego szefa, bo możesz zacząć być postrzegana jako lizus przez współpracowników, a także przez samego przełożonego. Naucz się też, aby nigdy nie przerywać szefowi w połowie zdania. To nie jest dobry sposób na zaimponowanie szefowi, a wręcz przeciwnie – świadczy o braku kultury. Swoje uwagi i komentarze zawsze zachowaj na koniec.

  • Obserwacja i naśladownictwo kluczem do sukcesu

Nie chodzi, by naśladować sposób ubierania czy styl bycia. Aby zaimponować szefowi, naśladuj jego styl pracy. Kiedy z czymś sobie nie radzisz albo czujesz, że nie potrafisz wykonać danego zlecenia, nie udawaj „wszystkowiedzącego” i nie działaj intuicyjnie. Lepiej przyznaj się, że czegoś nie rozumiesz i poproś o wsparcie ze strony kolegów i koleżanek z pracy. W przypadku mniej wymagających zadań możesz podpatrywać, jak inni sobie radzą i naśladować ich styl pracy. Nie bój się prosić o wskazówki.

  • Dziękuj, a zasłużysz na sympatię w pracy

Zwykłe „dziękuję” jest bardzo ważne w codziennych kontaktach z kolegami i koleżankami z pracy, a szczególnie z szefem. Dobre relacje w pracy są ważne nie tylko na linii pracownik-pracodawca, ale także pracownik-pracownik, gdyż budują przyjazną atmosferę. Na każdą pochwałę reaguj podziękowaniem, nigdy nie umniejszaj swoich zasług i nie wytykaj sobie swoich własnych błędów.

  • Uśmiechaj się

Pamiętaj! Uśmiechnięty pracownik to dobry pracownik. Pozytywne podejście do pracy jest bardzo ważne, zarówno dla ciebie, twoich współpracowników, jak i obserwującego cię szefa. Praca w firmie może, dzięki twojej serdeczności, być przyjemniejsza dla wszystkich. Poza tym uśmiech jest zaraźliwy.

  • Zgłaszaj się do dodatkowej pracy

Chętne do dodatkowej pracy osoby osiągną sukces i zajdą daleko. Są bardzo lubiane przez zwierzchników, gdyż imponują im pracowitością. Ich praca w firmie jest postrzegana bardzo pozytywnie, gdyż sprzyja efektywności firmy i przekłada się na zyski ekonomiczne. Stąd pracownicy pracujący po godzinach mogą liczyć na premie czy inne gratyfikacje.

Jak zrobić dobre wrażenie i odnieść sukces w pracy? Powyższe sposoby nie są takie trudne, a zwykle działają skutecznie. Pamiętaj jednak, aby wszystko, co robisz, było szczere. Sztuczne pochlebstwa czy sztuczny uśmiech są zazwyczaj odbierane z podejrzliwością. Bądź sobą i zachowaj zdrowe proporcje między życiem zawodowym a życiem osobistym.

Nie czekaj na wizytę u lekarza. Skorzystaj z konsultacji u specjalistów z całej Polski już dziś na abcZdrowie Znajdź lekarza.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze