Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (870 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Kamila Drozd

Motywacja w pracy

Avatar placeholder
06.04.2023 11:02
Motywacja w pracy
Motywacja w pracy (Grafika / Shutterstock)

Motywacja do pracy to sprawa indywidualna, zależna od człowieka. Niektórzy pracownicy są motywowani premią, inni własnym rozwojem czy poznawaniem nowych ludzi, a jeszcze inni wspólnym celem firmy. Motywacja pracowników do pracy to podstawa działania każdej firmy. Brak motywacji u pracowników może prowadzić (i zwykle prowadzi) do obniżenia efektywności pracy. Jak się zmotywować do pracy? Jak skutecznie zmotywować pracowników? Co to jest system motywacyjny? I jak indywidualnie motywować się do pracy?

spis treści

1. Motywacja do pracy a pieniądze

Może to brzmi płytko, ale nie oszukujmy się – pracujemy po to, aby zarabiać pieniądze. Nie są one zwykle jedyną naszą motywacją do pracy, ale jednak są ważne. Oto dlaczego:

  • satysfakcjonujące wynagrodzenie pozwala w pełni skupić się na pracy zamiast na szukaniu dodatkowych źródeł utrzymania;
  • rozsądne zarobki pozwalają pracownikom na wyjazdy podczas weekendów i urlopów, i na prawdziwe „doładowanie akumulatorów”;
  • sprawiedliwe wynagrodzenie i system motywacyjny sprawiają, że pracownicy szanują swojego pracodawcę i często pracują dodatkowo, kiedy jest taka potrzeba;
  • zapewnione finanse zapobiegają zmartwieniom i narzekaniom pracowników dotyczących pieniędzy, co zwykle obniża efektywność pracy;
  • zbyt niskie zarobki zmniejszają szanse na utrzymanie najlepszych pracowników w firmie.

Pieniądze dają pracownikom podstawową motywację w pracy. Jeśli mają to zapewnione, można pracować nad motywacją wewnętrzną, niezależną od gratyfikacji zewnętrznych, która jeszcze zwiększy efektywność i skuteczność firmy.

2. Jak skutecznie motywować pracowników?

Zobacz film: "By szczyty zdobywać"

Oto kilka najlepszych sposobów na skuteczne zmotywowanie pracowników do pracy:

  • bardzo ważnym czynnikiem motywującym jest docenienie pracy przez zwierzchnika, nie muszą być to finansowe programy motywacyjne, a zwykłe słowa w stylu: „Dobra robota! Bez ciebie nie udałoby się tego zrealizować”;
  • jasny zakres obowiązków ułatwi pracownikowi ich wypełnianie, należy pamiętać o tym, aby wyznaczane pracownikowi cele były wykonalne i jasne, wówczas nastąpi szybsza identyfikacja z rolą zawodową;
  • komunikacja poprawia motywację – nawet dobry pracownik przestanie przykładać się do pracy, jeśli nie będzie wiedział, jakie znaczenie ma jego praca i dlaczego ma takie, a nie inne wymagania;
  • możliwość doskonalenia zawodowego kusi bardzo wielu pracowników, uniemożliwianie podwładnym uczestniczenia w kursach i szkoleniach, a także ukończenia studiów sprawi, że ich motywacja do pracy szybko spadnie do zera;
  • jasna droga awansu ułatwia pracownikom stawianie sobie wymagań i motywowania się do pracy;
  • finansowe systemy motywacyjne pracowników także są bardzo ważne, jeśli chodzi o budowanie ich zapału do pracy. Znów wracamy do pieniędzy, ale tym razem chodzi np. o dodatkowe premie dla wyróżniających się pracowników, którzy identyfikują się z firmą i dbają o jej wizerunek nawet poza czasem pracy.

3. Jak zwiększyć swoją motywację do pracy?

Jeśli nie pracujesz w firmie, musisz sam sobie zapewniać motywację do pracy. Dotyczy to drobnych przedsiębiorców, pisarzy, a także osób działających jako freelancerzy. Sposoby na zmotywowanie się do pracy:

  • dziel każdy projekt na mniejsze etapy czy zadania i dokładnie je planuj;
  • wyznaczaj sobie nieprzekraczalne terminy do każdego wykonywanego zadania;
  • ustal sobie bardzo dokładny plan dnia;
  • zaobserwuj, co „pożera” ci najwięcej czasu w ciągu dnia i – jeśli jest to coś niezwiązanego z pracą – staraj się to ograniczać;
  • skup się na jednym zadaniu, nie na kilku naraz;
  • nie oszczędzaj czasu na planowaniu;
  • pamiętaj, jaki masz cel w pracy – możesz go sobie zapisać w widocznym miejscu.

Może się wydawać, że motywacja do pracy nie jest taka ważna – w obecnej sytuacji gospodarczej pracownicy nie mają wielkiego wyboru. Jednak pamiętajmy, że brak motywacji u pracowników prędzej czy później wpłynie negatywnie na działalność firmy, a u pracowników zredukuje poziom satysfakcji i zadowolenia ze swoich działań.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze