Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Osoba , 36 lat Witam, mam 36 lat. Od ponad roku brałam tabletki Y***. Ostatni blister skończyłam w sierpniu 2010, miesiączka pojawiła się  normalnie. Kolejnego blistra tabletek juz nie zaczęłam, ponieważ chciałam zajść w ciąże. Kolejna miesiączka pojawiła się  we wrześniu, następną miałam dostać 03.10.2010 ale okres nie wystąpił. Jest juz 06.01.2011 a ja wciaz nie mam okresu. Udałam się  z tym problemem do lekarza. Mieszkam w UK i lekarz GP skierował mnie na badania hormonalne. Lekarz dostał wynik z testu i oświadczył mi, że jestem w okresie menopauzy. Nie mogę w to uwierzyć, bo nie mam żadnych objawów menopauzy, nie mam huśtawki nastrojów, nie odczuwam żadnego oblewania potu i nie mam problemów ze snem wręcz przeciwnie śpię jak zabita. Proszę o pomoc w interpretacji wyniku testu krwi na hormony: FSH - 119 IU/L, LH - 67 IU/L. Przy obu wynikach widnieje informacja: "podwyższony FSH w związku z zaburzeniami jajników. LH nie podaje informacji do FSH na potwierdzenie menopauzy. Od czasu kiedy odstawiłam tabletki mam dość przykre problemy ze zdrowiem. Moj organizm zaczyna alergicznie reagować na pokarmy, które ciągle do tej pory spożywałam, głownie orzechy, owoce, owoce morza a także niektóre leki, jak aspiryna, polopiryna, tran. Dostaje obrzęków twarzy (głównie usta, oczy, język, migdały), alergicznego wyprysku w postaci pokrzywki i strasznie swędzących bąbli na skórze. Moje życie zaczyna być koszmarem, a na dodatek tego złego żaden lekarz w UK nie chce mi pomoc. Na własną odpowiedzialność zaczęłam z powrotem zażywać tabletki antykoncepcyjne i zauważyłam, ze zmiany skórne w postaci swędzących bąbli ustąpiły. Czy może to być spowodowane rozchwiana gospodarka hormonów płciowych w moim organizmie??? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam!

Niestety wyniki badania FSH jednoznacznie wskazują na przejście menopauzy. Uznaje się, że wynik powyżej 30 mIU/ml wskazuje na zakończenie jajeczkowania. Trudno mi powiedzieć co mogło ją spowodować w tak młodym wieku.

Jeśli nie miała Pani żadnych interwencji chirurgicznych w ramach narządu rodnego, to możliwymi przyczynami będą uwarunkowania genetyczne, silny i długotrwały stres, palenie tytoniu czy niedożywienie. Proszę się zapytać mamy, w jakim wieku przeszła menopauzę, wczesna pierwsza miesiączka również może wskazywać na wcześniejszą menopauzę w przyszłości.

Objawy menopauzy mogą być różne wśród kobiet. U Pani nie występowały one, gdyż brane tabletki antykoncepcyjne zadziałały jak hormonalna terapia zastępcza i zamaskowały zachodzące zmiany w organizmie. Może Pani je nadal przyjmować, jednak nie można tego ciągnąć w nieskończoność.

Reakcje alergiczne mogą się wiązać ze zmianą w gospodarce hormonalnej. Dlatego przy powrocie do sztucznego cyklu objawy znikają. Niestety nie jest możliwe zajście w ciąże w tym momencie. Powinna Pani udać się do ginekologa-endokrynologa, by skonsultować możliwości dalszego leczenia. Nie powinna Pani przyjmować hormonów na własną rękę.

Pozdrawiam serdecznie!

Podobne pytania