Pytania do specjalistów
Pomoc W tym miejscu publikowane będą pytania wraz z odpowiedziami lekarzy i specjalistów.
X

Na Twoje pytanie czekają setki specjalistów!

Pytanie zadane:

Brązowa wydzielina po odstawieniu tabletek

Witam!
Mam pytanie ponieważ nie bardzo wiem co to może być? Ostatni okres skończył mi się 31stycznia br. wcześniej brałam tabletki anty. ale odstawiłam je, ponieważ nie za dobrze się po nich czułam (powinnam wziąć pierwsza tabl. 1 lutego) ale tak jak już wspominałam, nie wzięłam. Ne dostałam okresu aż do 4 marca, jeśli w ogóle to można nazwać okresem, ponieważ jest to brązowa wydzielina, raczej wodnista, nie pomieszana z krwią.
Nie boli mnie brzuch, tylko piersi od dłuższego czasu i nie wiem czy to może być tak, że po odstawieniu tabl. mam właśnie taki niby okres?
Dodam też, że przez ten cały czas od 31stycznia do 4 marca kochałam się ze swoim chłopakiem bez żadnego zabezpieczenia ale nie kończył we mnie, czasami używaliśmy prezerwatyw.
Proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odpowiedź udzielona:

Witam!

Brązowa wydzielina jest oznaką niewielkiego krwawienia (plamienia) z dróg rodnych. Po odstawieniu antykoncepcji powinno wystąpić krwawienie z odstawienia w podobnym terminie jak w poprzednich miesiącach stosowania tabletek.
Czasami plamienie poprzedza wystąpienie krwawienia miesiączkowego. Może też pojawić się w trakcie owulacji.

Stosunki przerywane nie są zbyt skuteczną formą antykoncepcji, więc wiążą się z ryzykiem ciąży.
Bezpośrednio po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych wzrasta płodność, która w kolejnych miesiącach powraca do normy. Ponieważ nie stosowała Pani skutecznych metod antykoncepcyjnych, możliwe że doszło do zapłodnienia.

9-12 dni od zapłodnienia zarodek zagnieżdża się w jamie macicy. Czasami towarzyszy temu niewielkie krwawienie z dróg rodnych (mogące wyglądać jak brązowa wydzielina). Ponieważ pojawia się w terminie oczekiwanej miesiączki, można je pomylić z początkiem nowego cyklu.

Proponuję wykonać test ciążowy lub oznaczyć stężenie hCG w laboratorium. Do domowego testu ciążowego najlepiej użyć porannego moczu, w którym stężenie badanego hormonu jest największe.

Podziękuj 1

Podobne pytania