Pytania do specjalistów
Pomoc W tym miejscu publikowane będą pytania wraz z odpowiedziami lekarzy i specjalistów.
X

Na Twoje pytanie czekają setki specjalistów!

Pytanie zadane:

Co powoduje silne swędzenie skóry głowy i wypadanie włosów?

Ponad rok temu zaczęła mnie silnie swędzieć skóra głowy. Nie miałam łupieżu, przetłuszczających się włosów, skóra była czysta. Zdiagnozowano u mnie ŁZS, nie wiem na jakiej podstawie. Leczona byłam steroidami, bez najmniejszego efektu. Po ostatniej kuracji tym typem leku zaczęły mi intensywnie wypadać włosy, tak, że po 1,5 miesiąca mam około połowę mniej niż przed ostatnia kuracją steroidami. Kolejny dermatolog zalecił posiew dot. grzybicy oraz hormony ( TSH, fT3, fT4, testosteron). Wszystko w normie, brak grzyba, hormony w porządku. Co dalej robić? Włosy wychodzą jak szalone, skóra straszliwie swędzi. Bardzo proszę o radę. Będę wdzięczna za odpowiedź, Marta S.

Odpowiedź udzielona:

Witam serdecznie,
Przyczyn nadmiernego wypadania włosów jest wiele. Trudno mi powiedzieć czy obecnie włosy zaczęły wypadać po stosowanej terapii czy jako kolejny etap toczącej się choroby.
Jeżeli nie było do tej pory wykonywane badanie struktury włosa (na przykład trichscanem), może to badani pomoże wyjaśnić charakter objawów. Jeżeli nie była oznaczana morfologia krwi również konieczne jest jej przeprowadzenie. Jeżeli zażywa Pani jakiekolwiek leki (antykoncepcyjne, osłonowe na żołądek, krążeniowe), nawet te dostępne bez recepty proszę bardzo uważnie przeczytać ulotki danych preparatów.
Polecam Pani również nasz portal www.abclysienie.pl, na którym zamieszone są liczne artykuły na temat łysienia, prawidłowej pielęgnacji włosów, czy właśnie ŁZS:
http://portal.abczdrowie.pl/lojotokowe-zapalenie-skory-a-lysienie
http://portal.abczdrowie.pl/trichoscan
http://portal.abczdrowie.pl/choroby-wewnetrzne-a-kondycja-wlosow
Pozdrawiam
  

Podziękuj 0

Podobne pytania