Pytania do specjalistów
Pomoc W tym miejscu publikowane będą pytania wraz z odpowiedziami lekarzy i specjalistów.
X

Na Twoje pytanie czekają setki specjalistów!

Pytanie zadane:

Czy "dziwne uczucie w głowie" może być objawem nerwicy?

Witam serdecznie, jestem 33-letnią kobietą. Wszystko zaczęło się w maju 2010. Pewnego dnia źle się poczułam i tak mi zostało. Nic mnie nie boli, tylko źle, dziwnie się czuję. Dodam, że przed tym feralnym dniem w maju wmawiałam sobie mnóstwo chorób i z tego powodu bardzo się denerwowałam. Cały czas myślę o tym samopoczuciu, ono pojawia się na "zawołanie". Pomaga mi pływanie, gdy idę na basen i pływam, też zapominam. Pływam często (4 razy w tyg.) i dużo (przeciętnie 1500 m. za każdym razem). Tłumaczę sobie, że chory fizycznie człowiek nie dałby rady. Zażywam leki, chodzę do psychiatry i psychologa. Badania krwi, hormonów tarczycy, usg brzucha wyszły dobrze. Czy jest możliwe, że ja sama wywołuję sobie to "dziwne uczucie w głowie" (nie są to zawroty, tylko coś podobnego), i dziwne samopoczucie? Są okresy, gdy jest dobrze, a potem znów pojawia się ten "zły okres". Czy psychika człowieka może być tak silna, że jest w stanie wywołać sobie takie objawy? Leki chyba trochę pomagają, bo wcześniej miałam też problemy z koncentracją, a teraz jest lepiej. Pozdrawiam serdecznie Dziękuję    

Odpowiedź udzielona:

Witam,

Psychika ludzka to bardzo złożony i silny organizm mający wpływ na nasze funkcjonowanie praktycznie we wszystkich sferach. Jest możliwym, aby objawy o jakich Pani pisze były wywoływane przez czynniki psychiczne, zwłaszcza że wspomina Pani o wcześniejszych zachowaniach mogących znamionować hipochondrię. Jednak po tak krótkim opisie oraz bez możliwości bezpośredniej rozmowy z Panią trudno mi stwierdzić co faktycznie jest przyczyną problemów i czy mogą mieć one związek z nerwicą.

Cieszę się, że znajduje się Pani pod opieką psychologa i psychiatry, zwłaszcza że sama Pani przyznaje, że terapia przynosi pozytywne efekty. Proponuję poruszyć także ten temat podczas jednego z najbliższych spotkań, by mogła Pani w pełni rozwiać swoje wątpliwości. 

Pozdrawiam
 

Podziękuj 2

Podobne pytania