Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Mężczyzna, 14 lat

Witam, mam 28 lat i jestem kobietą. Mam problemy z miesiączkami i mój ginekolog przepisał mi tabletki antykoncepcyjne i kazał mi je przyjąć nie od pierwszego dnia miesiączki ale w środku cyklu przed nią czyli miałam miesiączkę 29 .10.2010 a tabletki zaczęłam brać ok 10 listopada. Przed przyjęciem tabletek uprawiałam seks z zabezpieczeniem ale prezerwatywa została w środku, wyciągnęłam ją ale nie mam pewności czy nie mogło dojść do ciąży. 28.11 wzięłam ostatnią tabletkę i w czasie przerwy tygodniowej miałam dostać miesiączkę a 3.12.2010 było coś innego jedno dniowe plamienie ale z bólami skurczowymi . Będąc w toalecie zauważyłam, że wydaliłam białą błonkę obrośniętą skrzepami, wielkości 2 do 4 mm. i dziwne jest to że po tym już nie miałam miesiączki ale lekko brązowe plamienia prawie żadne. Nie wiem co mam z tym robić czy to coś poważnego czy poronienie?

 Redakcja abcZdrowie 74
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam serdecznie!

Jeżeli nie doszło do wylania zawartości prezerwatywy do Pani dróg rodnych ryzyko ciąży jest znikome. Najprawdopodobniej nie był zatem Pani w ciąży.
Substancją czynną tabletek antykoncepcyjnych tabletek są hormony, które wpływają na Pani układ endokrynny, co z kolei może skutkować zmianą charakteru miesiączki.
Opisywane przez Panią krwawienie nie wyglądało na poronienie. W takim przypadku krwawienie jest zwykle znacznie nasilone.

Dodatkowo wspomina Pani, że nie zaczęła Pani przyjmować tabletek w pierwszym dniu miesiączki. Takie postępowanie także może mieć wpływ na objętość krwawienia.

Trudno jest mi jednak określić, czym mogła być wspomniana przez Panią biała błonka. Na pewno nie jest ona charakterystyczna dla poronienia.

Jeżeli jednak nadal ma Pani wątpliwości z ewentualnym zapłodnieniem, może Pani wykonać test ciążowy, nadal powinien być pozytywny.

Na koniec, sugerowałabym poobserwować charakter miesiączki w następnym cyklu. Jeżeli krwawienie będzie równie skąpe niezbędna będzie wizyta u ginekologa.

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500