Dziwne pauzy serca - co to oznacza?

Witam, zaczęło się to od ukłucia w klatce piersiowej po lewej stronie, okolice lewego sutka (trochę poniżej). Nagle skoczyło mi tętno, serce zaczęło walić, nogi zrobiły się jak z waty, pot i duszno, myślałem że zemdleje. Jakoś się opanowałem i przeszło. Od tamtego czasu czasami czuję, że serce mocniej bije (często mierzę ciśnienie, bardzo rzadko lub prawie wcale nie przekracza 130/80 na ogół jest to 125/75-80 (nie liczę ciśnienia mierzonego w gabinecie, gdzie czasami dochodziło do 140/85), tętno w granicy 80-90, ale zauważyłem, że wpadłem w manię sprawdzania tętna (kiedy poszedłem na badanie USG jamy brzusznej, tętno miałem około 75, bo lekarz też sprawdził mi serce, o czym dowiedziałem się po badaniu). Potem pojawiły się dziwne pauzy serca, tzw. pominięcia uderzenia (stuk, stuk, stuk, pauza, stuk, stuk) :-) Ciężko to wytłumaczyć. EKG w normie, bez żadnych zmian, echo w normie, serce dobrze się kurczy i rozkurcza, zastawka mitralna nie wypada, morfologia ok (kardiolog nie chce zrobić Holtera, bo nie widzi podstaw, brałem najpierw P***, ale nie pomagał, potem przepisano mi C***2,5 też nie za bardzo pomagał (tyle tylko, że w obydwu przypadkach tętno miałem niższe i lepiej zasypiałem, ale na początku przyjmowania zawsze się pogarszało, bo bałem się, że coś mi się może stać od tych leków. Ogólnie stwierdziłem, że to może z nerwów i starałem się o tym nie myśleć i te pauzy serca minęły (nie wiem, czy to dzięki temu, czy tylko przypadek). Walenie serca czasami mi się jeszcze zdarza. Jeszcze TSH i cukier też w normie. Co Pani o tym uważa i ewentualnie jakie badania mógłbym zrobić?

Pytanie zadane 18-03-2011r. o 12:32
lek. Anna Syrkiewicz porady udziela lek. Anna Syrkiewicz

lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.

Porada eksperta

Witam serdecznie!

Bez osobistego zbadania Pana oraz zapoznaniu się z wynikami Pana badań nie można ustalić przyczyny Pana dolegliwości. Warto także uszczegółowić wywiad w kierunku momentu występowania bólu i sposobach jego powstrzymywania. Warto zastanowić się, czy objawy nie mają miejsca w trudnych sytuacjach, w stresie, w trakcie wysiłku fizycznego.
Wspomina Pan, że zaczął nagminnie mierzyć ciśnienie i tętno krwi. To wszystko pozwala wysunąć podejrzenie, że występujące objawy mają charakter psychogenny. W trakcie najbliższej wizyty u specjalisty należy wspomnieć, że stosowane leczenie nie pomaga, a przypuszcza Pan, że objawy mogą być spowodowane innym problemem.

Pozdrawiam

Artykuły na ten temat:
Porozmawiaj o tym na Forum Zdrowie »
Komentarze
Wyloguj

Porady ekspertów

Skąd biorą się u mnie gwałtowne uderzenia serca?

Witam! Coś dziwnego dzieje się z moim sercem. Wczoraj słuchałem sobie muzyki na komputerze,...

lek. Magdalena Parys Porady udziela lek. Magdalena Parys lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
Komorowe zaburzenia rytmu serca a farmakoterapia

Zdiagnozowano u mnie komorowe zaburzenia rytmu serca, w badaniu Holtera stwierdzono rytm zatokowy...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Ból i opuchlizna pod pachą po ablacji przezskórnej

Po ablacji 12 dni, mam 63 lata: - ból pod pachą promieniujący do pleców, - opuchlizna...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Problemy z zaburzeniami rytmu serca

Witam! Mam 35 lat. Od czterech lat biorę Axtil 10 (jedna tabletka), Milurut 100 (jedna tabletka)...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Napadowe migotanie przedsionków a wyjazd za granicę

Mam napadowe migotanie przedsionków. Biorę Polfenon 150 3 x dziennie i raz Betalok 12,5...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Jak powinnam leczyć zaburzenia rytmu serca?

Mam 79 lat, od wielu lat leczę się z powodu nadciśnienia połączonego ze skurczami dodatkowymi....

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Co jest przyczyną bólu?

Witam, mam 22 lata i od miesiąca dokuczają mi bóle i kłucie w klatce piersiowej po lewej...

 Redakcja abcZdrowie Porady udziela Redakcja abcZdrowie Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
pokaż 10 następnych
Zamknij Załóż konto
Zamknij Logowanie

Nie masz konta? Załóż teraz

Zapomniałem hasło Przypomnij hasło

Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij