Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Osoba

Dzień dobry, chciałabym się dowiedzieć jak duże jest prawdopodobieństwo bycia w ciąży, gdy bierze się tabletki antykoncepcyjne? Wydaje mi się, że mam objawy ciąży (bolące piersi, ból brzucha, ból krzyża). Mogą być to jednak objawy czegoś innego, jednak chciałabym wiedzieć jakie są szanse ciąży przy tabletkach. I jeszcze jedno pytanie - jakie są objawy nadżerki? Bardzo proszę o szybką odpowiedź Kasia

 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam!

Objawy, o których Pani pisze związane są raczej z ubocznym działaniem tabletek antykoncepcyjnych. Objawy ciąży są sprawą bardzo indywidualną. W sytuacji brania tabletek, na ewentualne hormony ciążowe nakładają się jeszcze sztuczne hormony, dlatego trudno mówić o typowych objawach ciąży w czasie brania tabletek. Jeżeli podejrzewa Pani możliwość zajścia w ciążę (zapomnienie tabletki) należy przeprowadzić test ciążowy w czasie siedmiodniowej przerwy.

Najczęstszym objawem nadżerki jest krwawienie występujące po stosunku, choć powinien ją stwierdzić ginekolog podczas badania.

Pozdrawiam serdecznie!

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500