Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta , 13 lat

Ohajoł. Mam 13 lat i ważę uwaga... 78 kg O.o Mam O.o ...158 wzrostu O.O I jak próbuję się odchudzić to jeszcze bardziej tyję. Wcześniej nawet biegałam, ale to nic nie dawało. Od biegania i diet robiło mi się słabo. Ćwiczyłam też mięśnie brzucha ,ale po pewnym czasie miałam zakwasy i nie mogłam ćwiczyć na w-f'ie z bólu O.o co ja mam zrobić ? T_T Poszłabym na basen ,ale się wstydzę.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Katarzyna Mazowska 72
Mgr Katarzyna Mazowska Dietetyk, Warszawa Bemowo 72 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę

Witam,
Stan długotrwałego bezruchu może powodować, iż w momencie szybkiego zwiększenia ilości i intensywności ćwiczeń mogą pojawić się zakwasy, ale jeśli zależy Ci na ładnej sylwetce musisz się przemóc, by ćwiczyć systematycznie.
Jeśli ból jest silny - zrób np. 1-dniową przerwę, ale po niej wróć do treningów.
Dobrze, gdybyś skonsultowała przyczyny swojej nadwagi z lekarzem, który wykluczy inne niż żywieniowe podłoże dodatkowych kilogramów.
Jeśli stosowane przez Ciebie diety były bardzo deficytowe w składniki odżywcze i energię (np. stosowałaś głodówki, dietę kopenhaską etc.) - mogły pojawić się omdlenia i uczucie słabości.

Dobrze, aby Twoje odchudzenie poprowadził dietetyk specjalista.
W tym wieku bardzo łatwo o niedobory składników, gdyż potrzeby organizmu są bardzo duże - ciągle się rozwijasz.

Najlepsza byłaby dieta, o kaloryczności ok. 1900 kcal (Twoje zapotrzebowanie adekwatne do wieku i płci zgodnie z normami to 2400 kcal/d, przy umiarkowanej aktywności fizycznej).
Pozwoli to na redukcję 0,5 kg tygodniowo.
Zwiększ także dawkę wysiłku fizycznego, a utrata masy będzie szybsza.
Minimum to 30 minut dziennie.

Zastosowanie może mieć:
•    wyeliminowanie nadmiernej ilości tłuszczu w diecie (na rynku istnieje wiele margaryn tupu light, które często mają nawet 3 razy mniej kalorii niż masło)
•    spożywanie pełnoziarnistych produktów zbożowych (wydłużają uczucie sytości)
•    włączenie do diety większej ilości warzyw i owoców
•    ograniczenie dodawanego cukru
•    ograniczenie ilości wypijanych napojów kolorowych, zjadanych słodyczy etc.
•    zamiana tłustych mięs na chude (szynkę z piesi kurczaka, szynkę gotowaną etc.)
•    włączenie do jadłospisu ryb.

Piramidę Zdrowego Żywienia dla dzieci i młodzieży znajdziesz pod adresem:
http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite... dzieci

Zalecałabym  spożywanie 5 posiłków dziennie:
-śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
-II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli.
Należy dokładnie żuć każdy kęs.

POZDRAWIAM

Podobne pytania