Pytania do specjalistów
Pomoc W tym miejscu publikowane będą pytania wraz z odpowiedziami lekarzy i specjalistów.
X

Na Twoje pytanie czekają setki specjalistów!

Pytanie zadane:

Jak Schudnąc 5 kg bez efektu jojo?

Witam:) Ma Na Imie Kasia i mam 24 Lata... Moje ciało Jest Dość Proporcjonalne, lecz Moj Brzusio nie zabardzo... Mam Fałdki i chciałabym je szybko Zrzucic.... Najlepiej chciałabym sie dowiedziec jaki mam uprawiac sport i co spozywac:) Proszę o szybką Odp.:) Pozdrawiam:)

Odpowiedź udzielona:

Dzień dobry,

 
"Boczki" związane są z typem sylwetki określanym jako "jabłko" (tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie w okolicy brzucha, talii) - i co istotne, osobom o takiej budowie łatwiej uzyskać zgrabną sylwetkę.
Reagują one szybciej na zastosowaną dietę i ćwiczenia.
Widoczny brzuszek może być także efektem nieprawidłowej, ciężko strawnej diety.

Z diety należało by wyeliminować: napoje alkoholowe, mocną kawę i herbatę, wody gazowane, kolorowe napoje, tłuste wędliny, serki topione, typu fromage, feta,sery zółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, "fast-food'y", gruszki, daktyle, czereśnie, ciasta, ciasteczka.

Wypukłość brzuszka mogą potęgować przyprawy, takie jak: ocet, pieprz, curry, papryka, ziele angielskie, liść laurowy, gorczyca, gałka muszkatułowa, czy musztarda.

Podobny efekt wywołują: warzywa kapustne, czy czosnek, cebula, nasiona roślin strączkowych. Oleje lepiej dodawać jako element surówek, aniżeli na nich smażyć (dzięki temu będą łatwiej trawione i nie spowodują długiego zalegania w żołądku).

Wzydmanie brzucha może też występować przy nietolerancji laktozy (cukru mlecznego).
Korzystne może być także zmniejszenie ilości soli dodawanej do posiłków (w celu ograniczenia zatrzymywania się wody w organizmie).

Fizjologiczna dieta odchudzająca, to taka, która powoduje utratę 0,5-1 kilograma tygodniowo. Utrata 1 kg tkanki tłuszczowej jest równoznaczna ze spaleniem, bądź nie dostarczeniem (poprzez zastosowaną dietę) 7 tysięcy kcal. Aby osiągnąć utratę masy ciała rzędu 0,5kg tygodniowo, trzeba stworzyć deficyt 500 kcal dziennie (czyli spożywać mniej o 500 kcal niż wynika to z normalnego zapotrzebowania organizmu). W przypadku utraty masy ciała rzędu 1 kg tygodniowo – należy „odebrać” organizmowi 1000 kcal dziennie. Dieta odchudzająca nigdy nie powinna dostarczać organizmowi mniej niż 1000 kcal. 
Nie podała Pani informacji odnośnie swojej masy ciała i wzrostu, stąd nie mogę określić Pani zapotrzebowania energetycznego.

Przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch to:
• brzuszki proste,
• brzuszki skośne,
• skłony w przód do siadu równoważnego,
• brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
• prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
• unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
• "rowerek",
• zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.

Z zajęć typu fitness polecałabym:
- energy kick (z dużą ilością energicznych kopnięć i ciosów, w których wykonanie zaangażowane są mięśnie brzucha).
- zajęcia na siłowni
- piłki (ćwiczenia wykonywane na specjalnych dużych piłkach wprawiających w stan niestabilności, którą trzeba pokonać siłą mięśni)
- postural training (ćwiczenia korygujące wady postawy, mające za zadanie zwiększyć wytrzymałość mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej postawy, także mięśni brzucha)
- fat burner - ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową.

Pozdrawiam ciepło

Podziękuj 4

Podobne pytania