Pytania do specjalistów
Pomoc W tym miejscu publikowane będą pytania wraz z odpowiedziami lekarzy i specjalistów.
X

Na Twoje pytanie czekają setki specjalistów!

Pytanie zadane:

Jak ujędrnić obwisłe uda i pośladki?

Witam serdecznie :) Mam pewien problem dlatego będę wdzięczna za wyczerpującą odpowiedź/poradę :) Zacznę może od swoich danych: płeć: kobieta wiek: 22 wzrost: 165 waga: 55 tryb życia: Sporą część dnia przebywam w pozycji siedzącej, ale dużo też chodzę, a od niedawna biegam z moim mężczyzną kilka razy w tygodniu. Na razie jest to tylko dwadzieścia kilka minut umiarkowanego biegu- dotąd aż padam na przysłowiowy pysk :P. Staram się zdrowo odżywiać, pić sporo wody niegazowanej, jem warzywa, owoce, próbuję liczyć kalorie i w ciągu dnia jem (od niedawna) maksymalnie 1800 kalorii. Mam płaski, dość ładny brzuch, wcięcie w talii. Niestety moim problemem są obwisłe, dość masywne uda oraz tyłek. Już nawet nie chodzi o to, że chcę zrzucić centymetry z ud (z pupy, broń Boże, nie chcę!!), jednak chciałabym je jakoś ujędrnić, podnieść pupę. Proszę o poradę!! (Nie wiem czy to istotne, ale zażywam antykoncepcję hormonalną, po której nie przytyłam). Czy 1800 kcal dziennie to za dużo? Czy mam dużą nadwagę? I przede wszystkim, co zrobić by mieć ładne uda i umięśnioną, wysoko osadzoną pupę?! I skoro już do Państwa piszę, chcę się jeszcze zapytać o to, co jeść by zwiększyć w organizmie ilość magnezu (łapią mnie bardzo często uciążliwe skurcze, piję sporo kawy). Jak na razie do kawy zjadam dwie kostki gorzkiej czekolady, co jeszcze? Pozdrawiam, m.

Odpowiedź udzielona:

Witam,

Zacznę od tego, że nie ma Pani nadwagi. Według BMI (wskaźnika masy ciała) Pani waga jest jak najbardziej prawidłowa. Nie musi się, więc Pani odchudzać, ale przestawać ćwiczyć i stosować się do zdrowych nawyków żywieniowych. Przeczyta Pani o nich w artykułach: http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-i-smaczne-przekaski, http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki-piramida-zdrowego-zywienia. Dzięki nim dowie się Pani, jakie błędy popełnia i jak ich uniknąć. Dzienna podaż kalorii nie jest za duża i nie powinna się Pani nią aż tak sugerować. Jest Pani szczupła i aktywna fizycznie, dlatego kaloryczność nie jest aż tak istotna, jeśli nie spożywa Pani produktów typu fast food, słodyczy i potrwa smażonych.

Jeśli chodzi o skurcze mogą być one spowodowane niedoborem magnezu i potasu. Duże ilości tych składników mineralnych znajdują się w: bananach, pomidorach, gorzkiej czekoladzie, roślinach strączkowych, orzechach, ziemniaki, pestki, melon, warzywa o zielonych liściach i produktach zbożowych.

Sposoby na ujędrnienie pośladków i ud to przede wszystkim ćwiczenia, kosmetyki i masaże. Od czasu do czasu może się Pani wybrać do salonu SPA czy salonu kosmetycznego na zabieg ujędrniający te partie ciała czy masaż. Polecam również codziennie stosowanie kosmetyków ujędrniających i nawilżających. Zażywanie antykoncepcji hormonalnej może być przyczyną powstawania cellulitu na udach i pośladkach, który można zredukować stosując powyższe zabiegi. Jeśli chodzi o sport polecam zajrzeć na stronę www.abccwiczenia.pl, gdzie najdzie Pani przykłady skutecznych ćwiczeń.

Dodatkowo polecam ćwiczenia na pośladki:
1. Napinanie pośladków- wtedy, kiedy tylko możesz, kiedy siedzisz na krześle, stoisz czy leżysz.
2. Kraul- połóż się na brzuchu, do rąk weź ręcznik lub taśmę elastyczną, wyprostuj ręce i napnij ręcznik. Unieś w górę prawą nogę i lewą rękę, trzymaj taśmę napiętą. Opuść rękę i nogę, a następnie unieść lewą nogę i prawą rękę. Powtarzaj naprzemiennie.
3. Jazda na rowerku stacjonarnym lub klasycznym.

Pozdrawiam.

Podziękuj 2

Podobne pytania