Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Osoba

Witam, mam taki problem od jakiegoś czasu. W miejscach intymnych pojawiły mi się dziwne krostki. Początkowo było ich niewiele, bo kilka i wyglądały raczej jak małe pieprzyki albo coś na wzór takich brodawek. Myślałam, że wrastają mi się włoski po depilacji. Niestety wraz z dalszą depilacją zaczęły się rozsiewać i mam ich coraz więcej. Nie bolą. nie swędzą jednakże przeszkadzają mi w depilacji, gdyż maszynka podrażnia je bardzo. Co to może być?

Lek. Joanna Gładczak 77
Lek. Joanna Gładczak Internista, Tychy 77 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę

Witam serdecznie!

Przyczyn Pani dolegliwości może być kilka - najbardziej prawdopodobną jest wystąpienie zmian właśnie w wyniku usuwania owłosienia z miejsc intymnych, w wyniku którego doszło do podrażnienia  wrażliwych okolic oraz być może do nadkażenia zmian.
Objawy mogą występować także jako nadwrażliwość na stosowany płyn do higieny intymnej, czy proszek do prania.

Innym powodem może być infekcja - bakteryjna bądź wirusowa.
Jeżeli po usuwaniu owłosienia dochodzi do pogorszenia stanu i zwiększenia ilości zmian na pewno warto zmienić metodę działania.
Wskazana jest również wizyta u dermatologa, bez badania, obejrzenia zmian oraz zebrania wywiadu nie można postawić rozpoznania i zalecić leczenia.
Jeżeli zmiany będą miały pochodzenie infekcyjne, będzie wskazane rozpatrzenie przeprowadzenie równoczesnego leczenia  u Partnera.

Pozdrawiam

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500