Krwawienie po tabletce 72 h po

Mam problem, już miesiąc temu tu pisałam, ale dalej jestem niespokojna, opowiem raz jeszcze: 7 września dostałam okres, który jak zwykle trwał 6 dni. W nocy z dnia 14 na 15 września, nie mogę nazwać tego współżyciem, ale wypiłam ze znajomym trochę alkoholu i zaczęliśmy się pieścić, w pewnym momencie włożył mi penisa do pochwy, ale trwało to krótko (dodam tutaj, że jestem dziewicą), potem wkładał tylko palce. 17 września to był piątek, bardzo mnie to niepokoiło, zaczęłam się bać, że mimo wszystko mogło do czegoś dojść. Poszłam natychmiast do ginekologa. Doktor powiedziała, że błona dziewicza nieprzerwana i że w macicy nie ma nic, ale to i tak było za wcześnie, by cokolwiek stwierdzić. Żyłam ciągle w stresie, aż za 5 dni dostałam - nie wiem czy to był okres, czy tylko krwawienie. Trwało 3 dni, Doktor powiedziała, że ze stresu to mogło być, a dodam, że przy tej pierwszej wizycie Doktor przepisała mi tabletkę wczesnoporonną, wzięłam ją po jakichś 40 godzinach od zajścia.

Kiedy tydzień po wizycie poszłam jeszcze raz, to byłam akurat w trakcie tego krwawienia, więc doktor zrobiła mi tylko USG i znów powiedziała, że nic nie ma w macicy i jajnikach, że mogę być spokojna. I ten spokój był do pewnego czasu, ale mnie nerwy dopadły, co prawda miesiączkę miałam teraz trochę spóźnioną, bo 19 października, ale ciągle źle się czuję, jest mi niedobrze, w podbrzuszu jakby coś się działo, słaba jestem, mam wrażenie, że krok po kroku mam objawy ciąży i nie wiem czy to faktycznie przez stres, czy to jest ta nieszczęsna ciąża. Tydzień temu stwierdzono żółć w żołądku i już nie wiem co robić, niemalże codziennie robię testy na ciążę i wynik jest ciągle negatywny, ale i mimo to czuję strach, może dlatego, że to była pierwsza taka sytuacja? Nie chcę też chodzić do ginekologa co tydzień - bo zrobię z siebie histeryczkę, dlatego piszę tutaj. Czy możliwe jest, bym była w tej ciąży? Dodam, że partner powiedział, że wytrysku nie było, ale nie wiem czy powinnam wierzyć. Jakie są szanse, że to nie jest ciąża i skąd te różne objawy?

Pytanie zadane 30-10-2011r. o 01:14
lek. Aneta Zwierzchowska porady udziela lek. Aneta Zwierzchowska

lekarz w trakcie specjalizacji z położnictwa i ginekologii.

Porada eksperta

Witam!

Pani obawy są bardzo podobne do tych, które przeżywa wiele młodych kobiet w okresie, kiedy dochodzi do pierwszych zbliżeń z osobą przeciwnej płci. Obawy te są irracjonalne, z pewnością nie jest Pani w ciąży, a najlepszym tego dowodem jest negatywny wynik testu ciążowego oraz fakt pojawienia się miesiączki. Ciąża w wyniku tego typu zbliżeń jest niemożliwa - nie doszło ani do pełnej penetracji, ani wytrysku w okolice pochwy! Krwawienie, które wystąpiło po 5 dniach, było związane najpewniej z tabletką po, którą Pani przyjęła. Pozostałe objawy, bardzo niespecyficzne, są z pewnością wywołane stresem związanym ze strachem przed niechcianą ciążą.

Pozdrawiam serdecznie!

Artykuły na ten temat:
Porozmawiaj o tym na Forum Seks »
Komentarze
Wyloguj

Porady ekspertów

Czy krwawienie po tabletce "72 h po" wyklucza ciążę?

Witam, chciałabym spytać kompetentną osobę, znającą się na sprawach ginekologicznych, na temat...

 Redakcja abcZdrowie Porady udziela Redakcja abcZdrowie Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
Jakie są skutki uboczne antykoncepcji awaryjnej?

Czy tabletka Escapelle może uaktywnić wirusa HPV? Oprócz tego jakie mogą być skutki...

lek. Marta Hat Porady udziela lek. Marta Hat pracownik Szpitala Specjalistycznego im. dr Józefa Babińskiego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej.
Czy tabletka 72 po będzie skuteczna, pomimo wystąpienia biegunki?

 Witam. Podczas współżycia pękła nam prezerwatywa. Miałam dni płodne. Po 3 godzinach...

 Redakcja abcZdrowie Porady udziela Redakcja abcZdrowie Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
Brak miesiączki po zastosowaniu antykoncepcji awaryjnej

Dzień dobry, mam pewien kłopot. Jestem 17-letnią dziewczyną i około 6 miesięcy temu wzięłam...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Brak miesiączki i wydzieliny po tabletce "72 po"

Mam 18 lat. 1 stycznia wzięłam tabletkę "PO". Od tego czasu nie miałam normalnie miesiączki,...

 Redakcja abcZdrowie Porady udziela Redakcja abcZdrowie Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
Ryzyko ciąży po pettingu i wytrysku w bieliźnie

Witam! Wczoraj uprawiałam petting ze swoim chłopakiem. Oboje byliśmy w bieliźnie i wykonywaliśmy...

lek. Anna Syrkiewicz Porady udziela lek. Anna Syrkiewicz lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
Jak pozbyć się niechcianej ciąży?

Dzień dobry! Mam problem. Podejrzewam, że jestem w ciąży. Spóźnia mi się o ponad 2...

lek. Magdalena Szymańska Porady udziela lek. Magdalena Szymańska lekarz medycyny na specjalizacji z dermatologii i wenerologii.
pokaż 10 następnych
Zamknij Załóż konto
Zamknij Logowanie

Nie masz konta? Załóż teraz

Zapomniałem hasło Przypomnij hasło

Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij