Nierówne bicie serca - czy to coś groźnego?

Dzień dobry, mam pytanie, otóż od miesiąca zaczęło się dziać coś dziwnego z moim sercem. Nie byłem jeszcze u lekarza, dopiero mam zamiar się wybrać. A więc podczas bicia serce nagle dosłownie na chwile przestaje bić, po czym jest mocne uderzenie serca i znowu zaczyna bić normalnie. Sytuacja ta powtarza się bardzo często w ciągu dnia w dodatku szybciej się męczę. Prosiłbym o wytłumaczenie tego.    

Pytanie zadane 04-12-2010r. o 20:41
lek. Maja Sidor porady udziela lek. Maja Sidor

specjalista chorób wewnętrznych.

Porada eksperta

Witam serdecznie,

Uczucie nierównego bicia serca może mieć wiele przyczyn. Aby wykryć co jest powodem tego zaburzenia należy wykonać badania krwi( w tym morfologię, TSH, stężenia elektrolitów). Ponadto konieczne jest wykonanie ekg oraz rtg klatki piersiowej. Być może konieczne w dalszej kolejności będzie wykonanie zapisu ekg metodą holterowską (czyli zapis ekg przez 24h).
Jednak najpierw należy zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu. Konieczny jest dokładny wywiad oraz wykonanie badania lekarskiego. Być może wskazana będzie konsultacja kardiologiczna. Wszystko zależy od wyników wykonanych badań.

Pozdrawiam
 

Artykuły na ten temat:
Porozmawiaj o tym na Forum Zdrowie »
Komentarze
Wyloguj

Porady ekspertów

Skąd biorą się u mnie gwałtowne uderzenia serca?

Witam! Coś dziwnego dzieje się z moim sercem. Wczoraj słuchałem sobie muzyki na komputerze,...

lek. Magdalena Parys Porady udziela lek. Magdalena Parys lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
Komorowe zaburzenia rytmu serca a farmakoterapia

Zdiagnozowano u mnie komorowe zaburzenia rytmu serca, w badaniu Holtera stwierdzono rytm zatokowy...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Ból i opuchlizna pod pachą po ablacji przezskórnej

Po ablacji 12 dni, mam 63 lata: - ból pod pachą promieniujący do pleców, - opuchlizna...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Problemy z zaburzeniami rytmu serca

Witam! Mam 35 lat. Od czterech lat biorę Axtil 10 (jedna tabletka), Milurut 100 (jedna tabletka)...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Napadowe migotanie przedsionków a wyjazd za granicę

Mam napadowe migotanie przedsionków. Biorę Polfenon 150 3 x dziennie i raz Betalok 12,5...

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Jak powinnam leczyć zaburzenia rytmu serca?

Mam 79 lat, od wielu lat leczę się z powodu nadciśnienia połączonego ze skurczami dodatkowymi....

lek. Karol Kaziród-Wolski Porady udziela lek. Karol Kaziród-Wolski lekarz w trakcie specjalizacji z kardiologii w Świętokrzyskim Centrum Kardiologii.
Co jest przyczyną bólu?

Witam, mam 22 lata i od miesiąca dokuczają mi bóle i kłucie w klatce piersiowej po lewej...

 Redakcja abcZdrowie Porady udziela Redakcja abcZdrowie Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
pokaż 10 następnych
Zamknij Załóż konto
Zamknij Logowanie

Nie masz konta? Załóż teraz

Zapomniałem hasło Przypomnij hasło

Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij