Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta

Witam. Jestem po operacji żylaków lewej nogi (6 dzień) i odczuwam dziwne uczucie zimna stopy. Nie wiem czy to jest od leżenia. Staram się ruszać nogą jak najczęściej, również martwią mnie siniaki. Czy to normalne, że są aż tak duże? Czy mogę chodzić? Czy to nie wpłynie źle na nogę? Słyszałam też o tabletkach przeciwzakrzepowych. Ja nie dostałam nic takiego. Mam tylko cycl3for :(

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Magdalena Kowalska 57
Lek. Magdalena Kowalska Stażysta/Rezydent, Warszawa Mokotów

Witam!

Po operacji żylaków mogą być obecne duże wybroczyny krwawe (nie wiem, jednak jak duże są u Pani) - w celu przyspieszenia ich wchłaniania się, można stosowac maść heparynową.

Ważne jest, by po zabiegu unikać długotrwałego przebywania w pozycji stojącej - trzeba w miarę możliwości zmieniać pozycję, uginać nogi, chodzić. Od czasu do czasu, jeśli tylko są ku temu warunki, należy się położyć i unieść nieznacznie nogi. Być może takie postąowanie zmniejszy Pani dolegliwości.

Jeżeli chodzi o leczenie przeciwkrzepliwe po operacji żylaków - nie jest ono obowiązkowe.  Na decyzję o dawce i okresie leczenia wpływa szereg czynników ryzyka, np.: wiek, przebyte choroby np. zawał, udar, przebyte nowotwory, przebyta żylna choroba zakrzepowo-zatorowa oraz wiele innych. Podsumowując, leczenie jest zawsze dobierane indywidualnie. Być może obecne są u Pani przeciwwskazania do tego rodzaju leczenia. W razie dalszych wątpliwości najlepiej omówić je z Pani lekarzem prowadzącym, który zna całościowy obraz kliniczny.

Serdecznie pozdrawiam!

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500