Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta , 14 lat

Witam! Mam 24 lata. W maju 2011 urodziłam pierwsze dziecko. W lipcu 2011 zauważyłam zaczerwienienie, opuchliznę i pieczenie warg sromowych. Użyłam maści clotrimazolum i wydawało mi się, że troszkę przeszło. Potem co jakieś kilka tygodni to znowu wracało. We wrześniu byłam u ginekologa w Polsce (na stale mieszkamy za granicą), lekarka stwierdziła grzybicę, dostałam - Vitagyn C, Triderm, Mukosyst i jeszcze jeden lek, antybiotyk, którego w tej chwili już nazwy nie pamiętam. Usg było w porządku. Partner również otrzymał antybiotyk i maść Primafucort. W styczniu 2012 wszytko zaczęło się od nowa. Używałam maści Triderm, która mi została i dopiero w maju byłam znowu u ginekologa w Polsce. Dostałam ten sam zestaw leków, + leki na hemoroidy i zapalenie pęcherza. Problem wrócił znowu na poczatku czerwca. Byłam u polskiego ginekologa w Londynie, dostaliśmy z partnerem antybiotyk, ja globulkę dopochwową o 7-dniowym działaniu oraz znowu furaginę na zapalenie pecherza. Zrobiłam posiew pochwy 22/06, wyniki: HIGH VAGINAL SWAB Trichomonas vaginalis Not seen Epithelial Cells + WBCs Not seen RBCs Not seen Yeasts Not seen HVS CULTURE +++ Normal flora NO N.gonorrhoeae, Candida or G. vaginalis isolated Mycoplasma / Ureaplasma Negative Wg nich nie stwierdzono żadnych bakterii i wirusów. Wg zaleceń lekarki bieliznę, ręczniki i pościel wyprałam w antybakteryjnym vanish'u oraz wyprasowałam. Jednak kilka dni temu dalej zauważyłam ze problem powrócił. Pieczenie jest okropne. Zauważyłam też, że przestałam odczuwać parcie na pęcherz, po kilku godz. przypominam sobie, że już dawno byłam w toalecie. Dodam, że nie jestem alergikiem, a przynajmniej do tej pory nie byłam na nic uczulona. Jem od kilku miesięcy probiotyki ginekologiczne, łykam witaminę C oraz suplementy z wyciągiem z żurawiny. Czy zapalenie pecherza może mieć wpływ na zaczerwienienie i opuchliznę warg sromowych? Albo ożywanie kremu do depilacji? Czy może być to spowodowane tutejszą wodą? A może to jakaś choroba weneryczna? Jakie badania powinnam zrobić, by wreszcie dowiedzieć się co mi dolega i dlaczego nie mogę się wyleczyć od ponad roku? Dodam jeszcze, że od listopada 2011 ożywam plastrów antykoncepcyjnych Evra, w listopadzie 2009 miałam wymrażaną nadżerkę, przed ciążą miałam bardzo bolesne miesiączki, (zdarzały się wizyty na pogotowiu po zastrzyk przeciwbólowy.) Pozdrawiam i proszę o odpowiedź. E.G.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Karol Kaziród-Wolski 73
Lek. Karol Kaziród-Wolski Stażysta/Rezydent, Kielce Czarnów

Witam! Infekcje grzybicze pochwy są częstą przypadłością aktywnych seksualnie kobiet. Szczególnym czynnikiem, który predysponuje do takich infekcji jest antykoncepcja hormonalna, gdyż może ona zmieniać dość znacznie pH pochwy co naraża to środowisko na infekcje grzybicze oraz bakteryjne. W Pani przypadku wykonano najważniejsze badania i nie stwierdzono istotnych nieprawidłowości czy groźnych patogenów. Odpowiadając na pytania, samo zapalenie pęcherza moczowego nie daje zazwyczaj objawów w postaci zaczerwienienia i opuchlizny sromu. Krem do depilacji może powodować podrażnienia i powodować miejscowy odczyn zapalny w obrębie okolic intymnych. Woda raczej nie powinna powodować opisywanych dolegliwości. Objawy nie sugerują żadnej z chorób przenoszonych drogą płciową oprócz kandydozy (infekcji drożdżakowej), która jest leczona. Z badań dodatkowych warto wykonać jeszcze badanie ogólne moczu i posiew w przypadku stwierdzenia bakterii. Bardzo dobrze, że stosuje Pani nieswoistą profilaktykę infekcji dróg moczowych, warto rozważyć zastosowanie antybiotykowej profilaktyki zakażeń układu moczowego, które polega na stosowaniu np. profilaktycznej dawki furaginu po każdym stosunku. Warto również dodać , że istotnym elementem nieswoistej profilaktyki ZUM jest spożywanie dużej ilości płynów. Problem infekcji drożdżakowych może wymagać rozważenia odstawienia antykoncepcji hormonalnej lub jej zamianę na inną formę antykoncepcji np. mechaniczną, wówczas być może nawracające infekcje grzybicze ustąpią. Tę kwestię proponuję poruszyć z ginekologiem podczas najbliższej wizyty. W tej chwili trudno powiedzieć coś więcej. Pozdrawiam serdecznie!

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500