Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta, 52 lata

Ciśnienie w normie: 110/80 (biorę od lat tabletki na nadciśnienie). Mam ostatnio problemy z pulsem - 164 dzisiaj. Czy to jest w normie czy muszę iść do lekarza?

Lek. Karol Kaziród-Wolski 73
Lek. Karol Kaziród-Wolski Stażysta/Rezydent, Kielce Czarnów

Witam! Przedstawiona częstość tętna nie jest prawidłowa i sugeruje tachykardię. Prawidłowo w spoczynku tętno powinno mieć częstość 60 - 100/ minutę. Opisana wartość tętna może mieć miejsce po intensywnym wysiłku fizycznym lub w stanach silnego stresu. Biorąc pod uwagę przyjmowane leki na nadciśnienie należy uwzględnić działania niepożądane antagonistów kanałów wapniowych (np. amlodypina, nifedypina). Leki te mogą prowadzić do tzw. odruchowej tachykardii czyli przyspieszenia częstości akcji serca na skutek znacznego spadku ciśnienia tętniczego. Wśród przyczyn należy uwzględnić również zaburzenia rytmu, które mogą się objawiać tachykardią np. częstoskurcz nadkomorowy, migotanie przedsionków. Podsumowując, konieczna jest wizyta u lekarza rodzinnego w celu przeprowadzenia badania fizykalnego oraz wykonania EKG spoczynkowego. Jeśli występują jakiekolwiek objawy złego samopoczucia to wskazana jest jak najszybsza wizyta u lekarza (izba przyjęć). Dopiero wówczas będzie możliwa dokładna ocena akcji serca i zastosowanie leczenia. Pozdrawiam serdecznie!

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500