Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Mężczyzna, 14 lat

Witam, od dwóch dni mam brunatne upławy, dzisiaj rano się nasiliły. Tydzień temu byłam u ginekologa. Niestety, pani doktor nie za bardzo mi pomogła :/ Zrobiła badanie w tempie ekspresowym, pobrała cytologię (bolało bardzo, na co pani stwierdziła, że zawsze boli, nie zmieniając przy tym swoich metod postępowania, pomimo że miałam wcześniej pobieraną cytologię i nawet tego nie zauważałam) i zrobiła USG. Stwierdziła, że wyniki cytologii będą za 2 miesiące i jak coś wyjdzie nie tak, to do mnie zadzwoni, żeby przypisać leki. Obawiam się jednak, że przy ewentualnej nadżerce, bakteriach albo cokolwiek to jest, nie mogę czekać tyle czasu. Tabletki biorę regularnie od 3 lat, mam też stałego partnera. Do końca opakowania zostało mi 6 tabletek. Wspomniałam pani doktor również o tym, że zaraziłam się od mojego konia grzybicą skóry i został mi jeszcze tydzień z całego miesiąca leczenia, myśląc, że może da mi coś ''na wszelki wypadek", żeby grzybek nie doszedł do miejsc intymnych. Nie wiem, co robić, prosić o kolejną wizytę z innym lekarzem, czy próbować coś wykombinować na własną rękę? ;/ z góry dziękuję za odpowiedź, Kasia

 Redakcja abcZdrowie 74
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam!

Brunatne plamienie może być wywołane nadżerką. Jeśli ją Pani ma, to z pewnością Pani lekarz zauważyłby to i Panią o tym poinformował. Zazwyczaj nadżerka nie wymaga leczenia. Rzeczywiście dwa miesiące to dość długi czas oczekiwania na kolejną wizytę i wynik cytologii. Jeśli objawy będą nasilać się, radzę spróbować umówić się wcześniej. Możliwą przyczyną Pani dolegliwości jest także stosowanie tabletek antykoncepcyjnych już od dłuższego czasu. Taką sytuację nazywamy krwawieniem przełomowym. Jeśli nie będzie ono ustępowało, to konieczne może być odstawienie tabletek. Jeżeli nie ma Pani objawów grzybicy pochwy, to z pewnością nie ma potrzeby stosować profilaktycznie leczenia przeciwko temu schorzeniu. Grzybica skóry raczej nie rozprzestrzeni się w tym kierunku (nie wiem jednak, jakie ma Pani zmiany, gdzie zlokalizowane i jak nasilone).

Pozdrawiam serdecznie!

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500