Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta

Witam. Po pierwsze, nasienie nie było we mnie, a w okolicach miejsc intymnych. Jednak woleliśmy dmuchać na zimne, więc na drugi dzień udałam się do ginekologa, a 18 h po stosunku, wzięłam tabletkę "72 godziny po". Objawy: 1. dzień i kilka godzin po zażyciu - mdłości, zawroty głowy; 2. dzień - bezbolesny, jednak huśtawki nastrojów dawały się we znaki; 3. dzień - tkliwość piersi, znośny ból brzucha, rozkojarzenie, wybuchy płaczu, smutek, złośliwość na innych; 4. dzień - huśtawka nastrojów, złośliwość; 5. dzień - uspokojenie; 6.dzień - bezbolesne i niewielkie plamienie; 7.dzień - wystąpiło krwawienie, ok. 4 dni przed spodziewaną miesiączką, nieco inne niż miesiączkowe, ponieważ mimo iż było obfite, to jednak nie takie jak zwykle. Okropnie bolesne bóle brzucha i podbrzusza, części wewnątrzintymnych, ból głowy, nóg, ogólnie złe samopoczucie towarzyszyło mi przez te wszystkie dni. Czy to, że krwawiłam, nie wyklucza opóźnionej miesiączki po pigułce "72 godziny po"? Czy to znaczy, że jeszcze ją dostanę? Wczoraj lub dziś miałabym dostać ją normalnie. Więc jeśli ma być opózniona 7 dni, to ok 2.02 powinnam ją dostać? Jestem troszkę zaniepokojona. Proszę o więcej informacji na ten temat. Z góry dziękuję.  

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witam!

Tabletka "72 godziny po" to "końska" dawka hormonów, która może może spowodować sporo działań ubocznych, np.  krwawienia śródcykliczne, nudności, ból podbrzusza, uczucie zmęczenia, opóźnienie miesiączki, nieregularne krwawienia i plamienie miesiączkowe, zawroty lub ból głowy, biegunkę, wymioty, tkliwość piersi... Pewnie już sama to Pani wyczytała w ulotce! Lek ten może rozregulować cykl miesięczny kobiety w znaczący sposób, prowadząc np. do opóźnienia miesiączki, często o więcej niż 7 dni! Dlatego proszę nie stresować się tym aż tak bardzo.

Ze względu na liczne skutki uboczne pigułki "72 godziny po"  pigułkę tę należy stosować w sytuacji, gdy ryzyko ciąży jest duże (np. pęknięta prezerwatywa w spodziewane "dni płodne", stosunek bez zabezpieczenia w środku cyklu, gwałt...), aby nie narażać pacjentki niepotrzebnie na te wszystkie nieprzyjemne dolegliwości. U Pani  raczej nie było wskazań do  stosowania tej pigułki, no ale jeśli już zdecydowała się Pani na nią, to niestety musi Pani przecierpieć te kilka dni.

Pozdrawiam!