Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta, 33 lata

Witam!
Mam takie pytanie, dziś powinnam dostać @, a nie przyszła. Temperatura wysoka ponad 37, zrobiłam test ciążowy i wyszła druga blada kreseczka. Problem w tym, że od 2 mies. biorę B**** (antydepresant), stosuje zabezpieczenia, ale nie hormonalne, bo nie mogę (globulki), stąd moje pytanie, czy te leki mogą wpływać na wynik testu ciążowego, czy już powinnam odstawić ten lek (dawka jest odstawienia)?

Będę wdzięczna za szybką odpowiedź.

Lek. Aneta Zwierzchowska 77
Lek. Aneta Zwierzchowska Stażysta/Rezydent, Warszawa Ochota

Witam!
Leki, które Pani wymieniła, nie wpływają na wynik testu ciążowego. Proponuję powtórzyć test ciążowy. Jeżeli wynik będzie ponownie pozytywny, to najprawdopodobniej konieczne będzie odstawienie leku. Proszę jednak nie robić tego na własną rękę, lecz skontaktować się w tej sprawie ze swoim lekarzem psychiatrą. Czasem lepiej jest nie odstawiać leku ze względu na ryzyko pojawienia się nasilonych objawów chorobowych, co w ciąży jest wyjątkowo niepożądane. Skoro jednak i tak jest Pani w trakcie odstawiania go, to najpewniej nie będzie tego typu problemów.
Pozdrawiam serdecznie!
 

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500