Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Kobieta, 44 lata Witam! Mam 41 lat, od 14 lat zażywam środki antykoncepcyjne. Wczoraj byłam na USG piersi i okazało się, że mam torbiele. Cytuję opis: „obie piersi o budowie tłuszczowo-gruczołowej. W piersi prawej torbielka na godz.9-tej o śr. 6 mm oraz w piersi lewej na godz. 2-giej o śr. 5 mm. Przewody mlekowe prawidłowej szerokości. W obu dołach pachowych powiększonych ani zmienionych węzłów chłonnych nie stwierdzono”. Pani radiolog stwierdziła, że mogą one być od środków antykoncepcyjnych. Jestem załamana, boję się czy to nie są zmiany rakowe. W mojej rodzinie nie było przypadku żadnego raka. Zapisałam się na wizytę do ginekologa, ale to cały tydzień! Proszę o poradę co to może być i jak się to leczy. Proszę o szybką odpowiedź! Dziękuję, A.
 Redakcja abcZdrowie 79
Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa Śródmieście

Witamy!

Torbiele w obrębie piersi są zazwyczaj zmianami łagodnymi, które mogą dawać dolegliwości bólowe. Zazwyczaj trudno jest wskazać obiektywnie ich przyczynę, chociaż mogą tworzyć się na skutek zaburzeń czynnościowych spowodowanych antykoncepcją hormonalną.
Badanie USG daje cenne informacje jednakże ostateczne rozpoznanie zawsze stawiane jest na podstawie badania histo-patologicznego. W tym przypadku w badaniu USG uwidoczniono 2 torbiele niewielkich rozmiarów, co może sugerować zmianę łagodną.
W przypadku zmian małych rozmiarów i słabo nasilonych objawów klinicznych, zazwyczaj przyjmowana jest postawa wyczekująca. W przypadku większych zmian leczenie opiera się na ewakuacji płynu lub resekcji zmiany.
Decyzja o kwalifikacji do ewentualnego leczenia zależy od ginekologa. W tej chwili nie ma powodów do obaw. Torbiele proste są dosyć częstymi zmianami łagodnymi piersi u kobiet.

Redakcja abcZdrowie.pl

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500