Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Mężczyzna, 38 lat

Witam! Mam 35 lat. Od paru miesięcy mam osłabione libido. Ogólne wyniki badań całkiem dobre, poza prolaktyną 16,8 (norma 4,04 - 15,2). Testosteron jest OK 6,2 (norma 2,8 - 8,0). Seksuolog przepisał mi B******. Spotkałem się jednak z opinią, że lepszy, choć wielokrotnie droższy jest N********. Mam zatem pytania, czy N****** jest skuteczniejszy od B********* na obniżenie prolaktyny? Czy tylko lepiej tolerowany? Rok temu prolaktynę miałem 8, a więc przez rok wzrosła ponad dwukrotnie. Czy jest to powód do niepokoju? I co może być przyczyną? Czy są jakieś naturalne sposoby zbicia prolaktyny? Jakieś zioła, dieta, etc? Pozdrawiam, Tomasz

Lek. Anna Syrkiewicz 79
Lek. Anna Syrkiewicz Lekarz medycyny rodzinnej, Warszawa Białołęka 79 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę

Witam serdecznie!

Obniżone libido jest zwykle pierwszym objawem hiperprolaktynemii u mężczyzn. Zaburzenie to leczy się lekami z grupy agonistów dopaminy.
Zaordynowany Panu lek jest jak najbardziej właściwy. Drugi preparat, faktycznie działa bardziej wybiórczo, daje zatem mniej działań niepożądanych, ale działa on przez to znacznie silniej.
Proszę zaufać swojemu lekarzowi, na pewno dobrał odpowiednie leczenie dla Pana.

Przyczyn hiperprolaktynemii jest wiele. Najczęściej występuje hiperprolaktynemia polekowa. Może jednak wystąpić w guzie przysadki, przy stresującym trybie życia, nieodpowiedniej diecie.

Pozdrawiam

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500