Pokaż kategorie abcZdrowie.pl
Mężczyzna, 14 lat

Witam. Mam wielki problem. Od tygodnia czuje duży dyskomfort związany z moją pochwą. Na początku to było lekkie swędzenie. Później doszedł ból podczas oddawania moczu, zaczęłam zażywać tabletki furaginum i żurawinę, ale nie pomagały. Dziś byłam u lekarza, który przepisał mi antybiotyk i mówił, że za 2 dni powinnam czuć poprawę. Obecnie przebywam za granicą, i wizyta u specjalisty-ginekologa graniczy tu z cudem. Gdy wróciłam od lekarza, chciałam posmarować moje wargi kremem dla dzieci bambino i zauważyłam, że są bardzo spuchnięte, a na dodatek gdy je rozchyliłam zauważyłam krosty z ropą. Bardzo to boli. Ból sprawiają mi najprostsze czynności takie jak chodzenie, siedzenie, nie mówiąc o podcieraniu w toalecie czy myciu okolic intymnych. Od zawsze stosuje płyn do higieny intymnej: L***, mam stałego partnera od przeszło roku. Od niedawna, tj. jakieś 1,5 miesiąca używam tabletki antykoncepcyjne Y***. Czy to może mieć coś z tym wspólnego? Przed wyjazdem tu (czerwiec) byłam u ginekologa, miałam robiony wymaz z pochwy i wszytsko było w porządku, tylko lekkie zapalenie, ale dostałam clotrimazolum tabletki dopochwowe i tabletki na odbudowę flory bakteryjnej. Pomocy! Tutejszy doktor powiedział, że jeśli mi na weekendzie nie pomoże to mam w poniedziałek przyjść z próbką moczu. Proszę o pomoc i radę, bo chyba zwariuję do poniedziałku. Pozdrawiam, Ola

Lek. Anna Syrkiewicz 79
Lek. Anna Syrkiewicz Lekarz medycyny rodzinnej, Warszawa Białołęka 79 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę

Witam serdecznie!

Przyznam, że Pani opis nie pokrywa się z tytułem zapytania, w którym wspomina Pani o zapaleniu pęcherza moczowego. Opis Pani dolegliwości wskazuje raczej na infekcję dróg rodnych, aniżeli na zapalenie pęcherza. Niestety najbardziej warygodnym sposobem potwierdzenia tych przypuszczeń jest wizyta u ginekologa, który przeprowadziłby pełne badanie ginekologiczne.

Świąd, upławy oraz obrzęk warg sromowych przemawia za infekcją sromu i pochwy. Najczęstszym czynnikem etiologicznym zapalenia sromu są grzyby. Wskazane jest zatem przyjmowanie leków przeciwgrzybiczych, choćby klotrimazolu w maści (nie wiem, czy jest dostępny w Anglii bez recepty) i stosowanie irygacji (w Polsce Tantuum Rosa).

Nie ukrywam, że istotna w Pani przypadku jest wizyta u ginekologa, który przepisze właściwe leczenie i zahamuje proces zapalny w dolnych drogach rodnych. Infekcje okolicy sromu mają tendencję do występowania i mogą wiązać się groźnymi chorobami.

W obecnej sytuacji musi Pani jednak poczekać do poniedziałku. Z rana proszę zgodnie z zaleceniami pobrać mocz (ze środkowego strumienia) i przekazać go do badania. Jeśli potwierdzą się nasze przypuszczenia w wyniku podane będą strzępki grzybów, które zobligują lekarza do przepisania leków przeciwgrzybiczych.

Na koniec chciałabym zwrócić Pani uwagę na fakt, iż infekcje układu moczowo-płciowego mogą wystąpić w dowolnym momencie. Fakt, iż kilka miesięcy była Pani zdrowa o niczym nie świadczy. Stosowanie antykoncepcji hormonalnej zmienia charakter śluzu i może być czynnikiem usposabiającym do występowania infekcji grzybiczych.

Pozdrawiam.

Podobne pytania

lekarzy jest teraz online

Zapytaj lekarza
zapytaj lekarza

za darmo

  • Odpowiedź w 24 godziny
  • Bez żadnych opłat
  • Lekarze, psychologowie, dietetycy

lekarzy jest teraz online

0/500