Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Kamila Drozd

Reguła konsekwencji

Avatar placeholder
05.09.2013 14:04
Reguła konsekwencji
Reguła konsekwencji

Reguły Cialdiniego to podstawa dla większości strategii wywierania wpływu. Profesor Robert Cialdini zdefiniował sześć sztandarowych zasad psychologicznych, które stanowią bazę dla skuteczności technik wpływu społecznego. Obok reguły sympatii, niedostępności, wzajemności, autorytetu i społecznego dowodu słuszności znalazła się reguła konsekwencji i zaangażowania. Na czym polega skuteczność technik manipulacji, które odwołują się do tej reguły? Jak wyzyskać konsekwencję człowieka, by skłonić go do zachowań, które mogą być sprzeczne z jego intencją?

spis treści

1. Istota reguły konsekwencji

Dlaczego człowiek pragnie być za wszelką cenę konsekwentny? Bowiem konsekwencja świadczy o dojrzałości i byciu racjonalnym. Natomiast brak konsekwencji może być odbierany przez innych jako przejaw hipokryzji. Ludzie wierzą, że otwarta werbalizacja własnych przekonań powinna wiązać się z konkretnymi postawami. Osobiste poglądy powinny znaleźć odzwierciedlenie w rzeczywistych zachowaniach.

To, że człowiek na poziomie deklaratywnym definiuje swoją osobę w określony sposób, powinno zazębiać się na poziomie behawioralnym – w zachowaniach. Jeżeli przekonania i przejawy tych przekonań w postaci gestów czy zachowań są zbieżne, wówczas takiego człowieka uznaje się za wiarygodnego, konsekwentnego. Kiedy człowiek mówi co innego, a co innego czyni, nie traktuje się go poważnie i uważa za niegodnego zaufania.

Na powyższej prawidłowości opiera się reguła zaangażowania i konsekwencji oraz wszystkie strategie odwołujące się do tej zasady. Człowiek zgadza się z pewnymi teoriami i podejmuje konkretne decyzje w swoim życiu. Niektóre wybory mogą okazać się niesłuszne z perspektywy czasu, ale samo zaangażowanie we wcześniej głoszone idee powoduje niejednokrotnie, że nie wycofujemy się ze swojego stanowiska, tak jakby głupio było nam przed samym sobą, że zmieniamy zdanie, jesteśmy chwiejni, niezdecydowani. Poza tym trudno przyznać się do błędu, więc wykazujemy tendencję do kontynuowania raz obranego punktu widzenia.

2. Metody wywierania wpływu na ludzi a reguła konsekwencji

Zobacz film: "Nie mówimy, tylko bełkoczemy. Jak to zmienić?"

Ludzie dążą do zgodności między tym, co mówią a tym, jak się zachowują. Jeżeli człowiek mówi o sobie w sposób otwarty, że popiera akcje charytatywne, a na apel sąsiadów nie włącza się w akcję zbiórki dla ubogich, wychodzi na hipokrytę i kłamcę. Chcąc być wiarygodnym, musiałby na oczach świadków swej deklaracji potwierdzić swoje zdanie, ofiarując jakiś datek dla biednych. Nawiązanie do konsekwencji, rozumianej jako potwierdzenie osobistych przekonań, daje okazję na stymulowanie zaangażowania. Wiedzą o tym m.in. sprzedawcy i specjaliści z branży marketingu. Jak zachęcić człowieka do zakupu produktu, odwołując się do reguły konsekwencji? Zastosowanie tej zasady psychologicznej trafnie obrazują dwie techniki wywierania wpływu:

  • Technika niskiej piłki – polega na tym, że na początku roztacza się przed klientem wizję niezwykle korzystnej oferty handlowej. Gdy „ofiara” chwyci przynętę, okazuje się, że oferta wcale nie jest taka intratna, bo posiada dodatkowe elementy, które w rzeczywistości czynią propozycję o wiele bardziej kosztowną niż na początku zapewniano. Człowiek jednak, raz zdecydowawszy się na zakup, nie rezygnuje z niego, gdyż nie chce wyjść na hipokrytę.
  • Stopa w drzwiach – polega na tym, że na początku prosimy człowieka o spełnienie małej prośby, a potem wychodzimy z drugą prośbą – większą, na spełnieniu której w rzeczywistości nam zależy. Skuteczność tej techniki zasadza się na wierzeniu ludzi, że bycie racjonalnym oznacza, że skoro „powiedziało się A, trzeba powiedzieć B”.

Należy zdawać sobie sprawę, kiedy popiera się swoje przekonania w sposób swobodny i naturalny, a kiedy bycie konsekwentnym i zbieżnym w zachowaniu z własnymi przekonaniami zostało zaindukowane, czyli wzbudzone sztucznie dla uzyskania profitów przez manipulatora.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze