Program 100 pompek – zasady, efekty, plan treningowy, przeciwwskazania

Pompki są jednym z najbardziej powszechnych i znanych ćwiczeń, dzięki którym wzmacniamy mięśnie barków, tułowia, klatki piersiowej, ramion oraz brzucha. Program 100 pompek opiera się na tym właśnie ćwiczeniu. Trening 100 pompek jest jednak odpowiedni dla osób, które są w stanie zrobić kilka pompek i nie stanowi to dla nich wyzwania. Dzięki programowi 100 pompek osoba, która ma średni poziom zaawansowania może wykonać na koniec 100 pompek w jednej serii.

1. Program 100 pompek - idea

Program 100 pompek polega na opanowaniu zdolności do wykonania 100 pompek w jednej serii. Dojście do poziomu 100 pompek, może potrwać od kilku do nawet kilkunastu tygodni. Jednak warto poświęcić czas, ponieważ program 100 pompek przynosi rzeczywiste efekty.

Jest to głównie zasługa odpowiedniego dobrania poziomu ćwiczeń do możliwości konkretnej osoby. Zanim rozpoczniesz program 100 pompek, należy wykonać test. Czas, w jakim osiąga się pułap 100 pompek, jest bardzo indywidualny. Jeśli jesteś w stanie zrobić tylko kilka lub kilkanaście pompek na początku treningu 100 pompek, to oczywistym jest, że osiągnięcie celu zajmie ci więcej czasu niż komuś, kto wykonuje kilkadziesiąt pompek.

Zobacz film: "Ćwiczenie - pompki na piłce"

Trening 100 pompek daje rzeczywiste efekty
Trening 100 pompek daje rzeczywiste efekty

Program 100 pompek trwa również dłużej, gdy nie ma postępów. Ogólny czas trwania treningu 100 pompek to 6 tygodni, jednak jeśli uwzględnimy indywidualne warunki każdej osoby, może on się skrócić lub wydłużyć.

Należy jednak pamiętać, że trening 100 pompek nie jest dla każdego i może czasem zniechęcić osoby początkujące do dalszej aktywności.

2. Program 100 pompek - zasady

Najważniejsze w treningu 100 pompek jest dostosowanie planu treningowego do umiejętności. Dlatego trening 100 pompek poprzedza test, który pokaże, ile pompek jesteś w stanie wykonać, dzięki czemu można zacząć ćwiczyć od odpowiedniego cyklu.

Ważnym elementem planu treningowego 100 pompek są dni wolne od treningu. Nie można trenować codziennie. Należy pamiętać, aby po każdym dniu planu 100 pompek zrobić dzień przerwy, a po wykonaniu 3 dni zrobić dwa dni przerwy, dzięki czemu jest możliwa regeneracja, a dodatkowo nie obniżamy naszej wydajności w czasie treningu z powodu przetrenowania. Każdy cykl planu 100 pompek również kończą dwa dni regeneracji.

Początek kolejnego cyklu treningu 100 pompek oznacza ponowny test możliwości, aby wiedzieć, czy możemy przejść do kolejnego etapu. Jest on powtarzany po każdym cyklu treningu 100 pompek i dopiero po jego zdaniu można przejść do kolejnego etapu.

Jak w przypadku każdego treningu, zaczynamy od rozgrzewki i kończymy rozciąganiem.

Jedzenie, które pomoże zbudować masę mięśniową
Jedzenie, które pomoże zbudować masę mięśniową [10 zdjęć]

Spędzanie wielu godzin na siłowni to dobry sposób umożliwiający rozwijanie masy mięśniowej. W czasie...

zobacz galerię

3. Plan 100 pompek - plany treningowe

Internet jest pełen planów treningowych 100 pompek o różnym stopniu trudności. Ważne jest jednak, aby skupić się na robieniu postępów, czyli stopniowym zwiększenniu ilość pompek wykonywanych za jednym razem.Pla 100 pompek jest jedynie ideą, a nie celem samym w sobie. Najważniejszy jest progres.

4. Plan 100 pompek - zalety

Główną zaletą planu 100 popek jest wzmocnienie ramion i barków. Plan treningowy 100 pompek skupia się na tym, aby w krótkim czasie osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Na dodatek trening stu pompek jest bezpieczny.

Trening 100 pompek pozwala również spalić ogromne ilości kalorii. Może to być nawet 17 tysięcy kalorii w kilka tygodni, co oznacza, że nie tylko rzeźbimy sylwetkę, ale także spalamy tłuszcz.

Musisz to wiedzieć

Plan 100 pompek pozwala na zbudowanie wytrzymałości i siły oraz daje szybkie efekty. Jest on też łatwy w wykonaniu, bo nie wymaga żadnego specjalnego sprzętu do ćwiczeń, ani warunków.

5. Plan 100 pompek - przeciwwskazania

Jak w przypadku każdego treningu, warto się wcześniej upewnić, że nie ma żadnych przeciwwskazań do rozpoczęcia takiej formy aktywności. Każde problemy z układem sercowo-naczyniowym wykluczają bardzo intensywny wysiłek fizyczny, dlatego warto skonsultować się z lekarzem. Plan 100 pompek wykluczają również świeże urazy i kontuzje kończyn.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!