Trwa ładowanie...

15 tys. ton na śmietnik. Tesco ujawnia, co dzieje się z jedzeniem w Polsce

 Aleksandra Miłosz
30.11.2018 08:52
W ciągu roku sklepy Tesco wyrzuciły ponad 15 tys. ton żywności
W ciągu roku sklepy Tesco wyrzuciły ponad 15 tys. ton żywności

Nikt nie lubi marnować jedzenia. Świadomość tego, że ty wyrzucasz zepsute warzywa, a gdzieś na świecie ludzie nie mają co jeść, sprawia, że w twojej głowie pojawiają się wyrzuty sumienia. Cierpi też portfel, bo każdy przeterminowany jogurt to 2 zł wyrzucone do śmietnika. Okazuje się, że największym problemem nie jest wyrzucanie jedzenia w gospodarstwach domowych, ale w sklepach. Sieć hipermarketów Tesco ujawniła, że w ciągu roku w Polsce była zmuszona wyrzucić ponad 15 tys. ton żywności. Skala problemu jest przerażająca.

Marnowanie jedzenia to globalny problem. Każdego roku na śmietnik trafiają tony produktów, które mieszkańcy krajów rozwiniętych wyrzucają do śmietnika. Co ciekawe, nie zawsze jest to zepsute jedzenie, którego nie sposób zjeść. Czasem ochota na dany produkt mija po przekroczeniu progu domu, a rzecz, która zalega w lodówce, w końcu ląduje w kuble.

(Dane Tesco) W ostatnim roku sklepy sieci Tesco wyrzuciły na śmietnik ponad 15 tys. ton żywności. Ponad 6 ton nadawała się spożycia
(Dane Tesco) W ostatnim roku sklepy sieci Tesco wyrzuciły na śmietnik ponad 15 tys. ton żywności. Ponad 6 ton nadawała się spożycia

Sieć hipermarketów Tesco ujawniła raport z roku działalności sklepów w Polsce. Okazało się, że pomiędzy marcem 2016 a lutym 2017 roku, wszystkie sklepy Tesco w Polsce wyrzuciły ponad 15 tys. ton żywności. Według danych, w śmietniku wylądowało najwięcej owoców i warzyw, a także pieczywa, mięsa i ryb oraz nabiału i dań gotowych. Co ciekawe, aż 6,2 tys. żywności nadawało się jeszcze do jedzenia.

Zobacz film: "8 sposobów, by nie marnować jedzenia"

Niestety tylko nieco ponad 1,5 tony produktów zostało oddanych potrzebującym osobom oraz organizacjom pożytku publicznego. Badania sieci Tesco mają uświadomić konsumentom skalę problemu i skłonić do bardziej świadomych codziennych zakupów. "Chcemy zrobić duży krok naprzód i zapewnić, że produkty, które nadają się do spożycia, nie będą wyrzucane" - mówi Kevin Tindall, odpowiedzialny za handel detaliczny we wschodnioeuropejskich sklepach Tesco.

Zobacz także:

Niestety do wyrzucania żywności przyznaje się aż 35 proc. Polaków. Właśnie dlatego tak istotne jest uświadamianie konsumentów na temat konsekwencji ich niewłaściwych wyborów w sklepach. Gdyby choć część produktów, które trafiają każdego dnia na śmietnik, przekazać organizacjom, które zajmują się dożywianiem bezdomnych i ubogich, problem braku jedzenia i głodu można by zniwelować.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze