Pomysł na obiad - składniki, sałatka z jajkiem, frittata z pomidorami, szakszuka z rukolą

Ewa Chodakowska w mediach społecznościowych zasypuje fanów propozycjami koktajli spalających tłuszcz i pomysłami na zdrowe posiłki. Na jednym ze swoich profili opublikowała przepisy na 3 różne obiady, które przygotujemy na podstawie jednej listy składników.

Zobacz film: "Szybkie i łatwe przepisy na dania jednogarnkowe"

1. Pomysł na obiad - składniki

Koszt jednego posiłku z podanych poniżej porcji to jedynie 8 złotych. Tym samym Chodakowska udowadnia, że racjonalne odżywianie nie wymaga ponoszenia dużych kosztów finansowych. Każde z zaproponowanych przez trenerkę fitness dań obiadowych dostarcza 553 kalorii.

Lista składników

  • 2 jaja „0”,
  • garść rukoli,
  • łyżka oleju rzepakowego,
  • 10 pomidorków koktajlowych,
  • garść pestek słonecznika,
  • ½ kuli sera mozzarella,
  • łyżka otrębów gryczanych,
  • szczypta pieprzu,
  • 2 szczypty bazylii.

2. Pomysł na obiad — sałatka z jajkiem

Sposób przygotowania:

Gotujemy jajka na twardo. Kroimy pomidory na połówki, a ser na mniejsze kawałki. Te oraz pozostałe składniki wrzucamy do dużego naczynia. Skrapiamy olejem, posypujemy pestkami, otrębami i przyprawami. Mieszamy. Gotowe!

Przepisy na pyszny obiad dla zabieganych. Te dania przygotujesz już w 15 minut
Przepisy na pyszny obiad dla zabieganych. Te dania przygotujesz już w 15 minut [8 zdjęć]

Ciasto francuskie, szpinak i żółty ser – połączenie idealne. Jeśli i ty kochasz szpinak za jego prozdrowotne...

zobacz galerię

3. Pomysł na obiad — frittata z pomidorami

Sposób przygotowania:

Kroimy 5 pomidorków na połówki. Dodajemy je do sera i otrębów wymieszanych z roztrzepanymi jajkami. Przyprawiamy i dokładnie mieszamy. Smarujemy olejem naczynie żaroodporne. Wlewamy do niego masę jajeczną i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni do momentu, gdy się zetnie. To danie można przygotować również na patelni (zapiekając powoli z każdej strony). Frittatę podajemy z sałatką z rukoli, reszty pomidorów i pestek słonecznika.

4. Pomysł na obiad — szakszuka z rukolą

Sposób przygotowania:

Dzielimy pomidorki na mniejsze części, (wraz z sokiem) wrzucamy je na patelnię. Dodajemy rukolę, kilka łyżek wody, przyprawy i dusimy na niedużym ogniu. Następnie dodajemy olej i otręby. Mieszamy. Kiedy warzywa staną się miękkie, wbijamy jajka. Zmniejszamy płomień i przykrywamy patelnię. Czekamy, aż jajka się zetną. Dalej na talerzu układamy plastry sera, na którym wykładamy zawartość naczynia do smażenia. Posypujemy słonecznikiem.

Przeczytaj koniecznie

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.