5 prostych sposobów na poświąteczny detox

Podczas świąt ciężko jest odmówić sobie potraw, na które czekamy cały rok. Nic dziwnego – kuszą zmysły cudownym smakiem i aromatem. Mają one jednak podstawową wadę – zazwyczaj są wysokokaloryczne – do ich przygotowania nie szczędzimy składników w postaci tłustego masła, sera czy majonezu. Po tak ciężkiej próbie nasz organizm, by wrócić do równowagi, potrzebuje wsparcia. Przedstawiamy 5 sposobów na poświąteczne oczyszczenie.

1. Woda cytrynowa

Kiedy jesteśmy zmęczeni, a nasz organizm zmaga się ze skutkami przejedzenia, poranna kawa może nie być najlepszym pomysłem. Zamiast tego sięgnijmy po szklankę wody z cytryną. Dzięki niej nasz metabolizm przyspieszy, co sprawi, że poczujemy się o wiele lepiej. Napój ten korzystnie wpływa także na pracę naszej wątroby, wspomagając pozbywanie się zbędnych produktów przemiany materii.

2. Zielone soki

Wodę z cytryną z powodzeniem zastąpić może zielony sok. To doskonałe źródło witamin i składników mineralnych, które wspomogą funkcjonowanie układu trawiennego. Zawarty w nich chlorofil nie tylko działa detoksykacyjnie, wspomagając pracę wątroby ale dodatkowo wzmacnia organizm. Dzięki temu mamy więcej energii i wigoru. Zielony sok stanowi także źródło cennego dla nas żelaza.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

3. Szczotkowanie ciała na sucho

Oczyszczanie powinno odbywać się także na zewnątrz. Złuszczenie martwego naskórka za pomocą szczotkowania wspomoże działanie układu limfatycznego i poprawi krążenie krwi w tkankach ciała. Poprawi się koloryt naszej skóry, stanie się ona bardziej jędrna, a mięśnie rozluźnione i zrelaksowane. Szczotkowanie to także dobry sposób na redukcję cellulitu. Jeżeli nie mamy odpowiedniej szczotki, równie dobrze sprawdzi się gruboziarnisty peeling.

4. Joga

Emocjonalnemu oczyszczeniu i fizycznemu relaksowi sprzyja joga. Dzięki niej mamy możliwość wyzbycia się stresu i zafundowania odpoczynku zmęczonym i napiętym mięśniom. Możemy uprawiać ją w grupie pod okiem wykwalifikowanego instruktora lub samodzielnie, w domu. Powolne, precyzyjne ruchy, których wykonanie wymaga pełnej koncentracji pozwoli oderwać się od negatywnych myśli i wyzwań, jakie zapewne zgotuje nam nowy rok.

5. Odstawienie glutenu, nabiału, cukru, alkoholu i kofeiny

Lista jest dosyć długa, jednak wcześniej wymienione sposoby mogą okazać się nieskuteczne, jeżeli nie połączymy ich z odpowiednią dietą. Nasz organizm musi po prostu odpocząć od składników, którymi hojnie obdarowywaliśmy go podczas świąt, a które przyczyniły się do odkładania dużej ilości toksyn. Postarajmy się nie sięgać po nie przynajmniej przez 5-7 dni.

Nasza wątroba jest mistrzem detoksykacji, ale nie możemy wystawiać jej na zbyt ciężkie próby. Wystarczy kilka prostych kroków, by powrócić do poświątecznej równowagi i odzyskać energię. Nie zapominajmy przy tym o ruchu – regularne treningi to jedno z najlepszych postanowień noworocznych, jakie możemy powziąć.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.