5 rzeczy, które powinnaś zrobić przed pójściem spać, aby schudnąć

Po pracowitym dniu plany na wieczór mamy zazwyczaj ściśle sprecyzowane. Staramy się uwolnić od nagromadzonego w ciągu całego dnia stresu i odpocząć z kubkiem ulubionej herbaty w dłoni. A gdyby tak, korzystając z wolnej chwili, leżakowanie przed telewizorem zastąpić walką o szczupłą sylwetkę i to bez większych nakładów sił? Przedstawiamy 5 czynności, które, wykonane przed snem, pomogą nam pozbyć się zbędnych kilogramów.

1. Przygotuj zdrową kolację

Chociaż osoby poszukujące odpowiedzi na pytanie, jak schudnąć, **zapewne świetnie zdają sobie sprawę z tego, że objadanie się przed snem nie jest najlepszym pomysłem, często nieświadomie szkodzą swojemu ciału, fundując sobie lekkostrawną kolację... na słono. W efekcie poranek wita je nieprzyjemnym uczuciem wzdęcia i ciężkości. Sól zatrzymuje bowiem wodę w organizmie, co negatywnie odbija się zarówno na naszej wadze, jak i samopoczuciu. Co więcej, zaburza doznania smakowe – zdrowe potrawy**, takie jak choćby warzywa gotowane na parze, przestają zadowalać nasze kubki smakowe, a w dodatku jesteśmy bardziej skłonni sięgać po fast foody i produkty o wysokim stopniu przetworzenia.

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Największe kłamstwa na temat odchudzania
Największe kłamstwa na temat odchudzania [6 zdjęć]

Na pewno zdarzyło ci się kiedyś, z powodu słabej woli, przerwać kurację odchudzającą. Czy zastanawiałaś...

zobacz galerię

2. Postaw na wieczorną aktywność

Chociaż zdaniem niektórych wielbicieli sportu na najlepsze efekty możemy liczyć, ćwicząc rano, okazuje się, że w przypadku sporej grupy osób wysiłek fizyczny o wiele lepiej sprawdzi się wieczorem. Produkowane podczas ruchu endorfiny pomogą zwalczyć nagromadzony stres, a w dodatku będziemy mogli liczyć na spokojniejszy i bardziej efektywny sen. Jeśli jednak przysiady czy jogging nie są o tej porze wszystkim tym, o czym marzymy, możemy postawić na rozluźniającą jogę, którą można ćwiczyć, nie wychodząc z łóżka.

3. Przygotuj posiłek na następny dzień

Dążąc do zrzucenia zbędnych kilogramów, warto zrezygnować z cateringu na rzecz posiłków i przekąsek przygotowywanych w domu
Dążąc do zrzucenia zbędnych kilogramów, warto zrezygnować z cateringu na rzecz posiłków i przekąsek przygotowywanych w domu (Zdjęcie jedzenia / Shutterstock)

Liczba kalorii zawartych w daniach tak chętnie wybieranych z menu pracowniczych stołówek czy restauracji może być nawet dwukrotnie wyższa niż ta przewidziana na jeden posiłek. Wieczorem warto zatem poświęcić chwilę na przygotowanie zdrowych przekąsek czy sałatki, którą nazajutrz będziemy mogli zabrać ze sobą do pracy. To przy okazji doskonały sposób, by uniknąć kontaktu z jedzeniem z automatu, które z pewnością nie ma nic wspólnego ze zdrową żywnością.

4. Zadbaj o zaciemnienie sypialni

Wytwarzana głównie nocą melatonina przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej
Wytwarzana głównie nocą melatonina przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej (Zdjęcie sypialni / Shutterstock)

Japońscy naukowcy sugerują, że melatonina, czyli hormon odpowiedzialny za regulację naszego dobowego cyklu, może stymulować organizm do utraty zbędnych kilogramów. Jak to możliwe? Otóż dowiedziono, że stymuluje ona powstawanie brunatnej tkanki tłuszczowej, która wspomaga spalanie kalorii. Hormon uwalniany jest przede wszystkim nocą, zwłaszcza kiedy śpimy w pomieszczeniu, w którym panuje zupełny mrok.

5. Zrezygnuj z dodatkowego koca

Z przeprowadzonych w ostatnim czasie badań wynika, że odchudzaniu sprzyja przebywanie w niskich temperaturach. Kiedy odczuwamy chłód, organizm zostaje zmuszony do zwiększenia wydatków energii. Takie warunki sprzyjają dodatkowo wytwarzaniu wspomnianego brunatnego tłuszczu, a  to właśnie on odpowiada za wytwarzanie ciepła, którego źródłem są  spalane kalorie. Optymalna temperatura, jaka powinna panować w pomieszczeniu, w którym układamy się do snu, zdaniem specjalistów powinna wynosić ok. 17 stopni.

Źródło: womenshealthmag.com

Zobacz także:

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.