5 zasad życia w zdrowiu i dobrej kondycji

Tak niewiele musisz zrobić, by cieszyć się dobrą kondycją i zdrowiem.

Kampania JEM DRUGIE ŚNIADANIE przypomina o tym, o czym Ty zapomnieć nie możesz. Sprawdźcie szczegóły.

1. 5 posiłków dziennie

Zasada nr 1 głosi, że należy spożywać 5 posiłków dziennie, zachowując między nimi 3-4 godzinne przerwy. Regularność posiłków i odstępy między nimi nie obciążą żołądka, zapewnią stały dopływ energii, nie spowodują nagłych napadów wilczego głodu. Jeśli zapamiętasz tę zasadę, Twoje ciało odwdzięczy Ci się smukłą sylwetką, dobrym samopoczuciem i sprawnym myśleniem!

2. Do szkoły po śniadaniu i z drugim śniadaniem

Zobacz film

Czy wiesz, że dzieci, które jedzą drugie śniadanie otrzymują wyższe oceny od swoich rówieśników, którzy drugiego śniadania nie jedzą? I to o półtorej stopnia! Jeżeli często czujesz się zmęczony, nie możesz się skupić na lekcji, wydaje Ci się, że nie potrafisz się uczyć – przyjrzyj się swojej diecie. Mózg nie funkcjonuje prawidłowo ani w stanie głodu ani w stanie silnego przejedzenia. Zacznij dzień od królewskiego śniadania i pamiętaj o drugim śniadaniu w szkole! Później obserwuj, jak Twoje stopnie pną się do góry!

3. Minimum 1,5 litra wody dziennie

Człowiek to nie kaktus. Bez wody ani rusz! Opiekowałeś się kiedyś jakąś roślinką? Podlewałeś ją i obserwowałeś jak rośnie? No właśnie… Twoja roślinka dostała wodę. Czemu Ty, zamiast wody miałbyś wypijać słodkie, gazowane napoje? Nie jesteś gorszy od roślinki! Popijaj wodę małymi łykami przez cały dzień, nawet gdy nie odczuwasz pragnienia. Jeśli boli Cię głowa – napij się wody, ból głowy to najczęściej objaw odwodnienia. Ciało człowieka to głównie woda. Jeśli jej nie pijesz – usychasz. Pamiętaj! Woda to życie!

4. Warzywa i owoce to podstawa

Zaleca się spożywanie 3 porcji warzyw i 1 porcji owoców w ciągu dnia. Ale czy wiesz, ile to porcja? 1 sztuka? No tak… Ale jedno jabłko to trochę więcej niż 1 jagoda. Tutaj przyda Ci się własna dłoń. Ułóż ją tak, aby przybrała formę miseczki – oto Twoja miarka! Tyle, ile mieści się w Twojej garści to porcja warzyw i owoców. Pamiętaj również o różnorodności diety. 3 pomidory w ciągu dnia to raczej kiepski pomysł…

5. Aktywność fizyczna

Ruch jest podstawą zdrowia! Wydłuża życie i poprawia samopoczucie. Nieużywane mięśnie wiotczeją i zanikają. Nie chcesz chyba być młodym staruszkiem? Zadbaj o aktywny wypoczynek. Wskocz na rower, rolki, potańcz, poskacz, pobiegaj! Wybierz coś, co sprawia Ci przyjemność. Niech aktywność fizyczna będzie celem samym w sobie a efekty przyjdą, zanim się obejrzysz! Czy wiesz, że aktywność fizyczna jest jedną z technik relaksacji? Jeśli towarzyszy Ci stres i napięcie, wyładuj negatywne emocje dając sobie porządny, sportowy wycisk!

Twórcy kampanii JEM DRUGIE ŚNIADANIE nie zapominają o dzieciach, które nie mogą liczyć w domu na przygotowany posiłek. Dzięki kampanii wspierany jest program dożywiania dzieci PAJACYK, który stał się partnerem akcji.

Sponsorem i partnerem strategicznym kampanii JEM DRUGIE ŚNIADANIE jest marka Bielmar, partnerem medycznym – Żagiel Med z Lublina.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy