Przejdź na WP

8 korzyści z jedzenia dwóch jajek dziennie

Jajka są pełne składników odżywczych, których potrzebuje organizm. Jedzenie ich dostarcza niezbędnego białka i witamin, ale także tłuszczu. Wbrew powszechnej opinii, jaja nie podnoszą poziomu cholesterolu we krwi. Jak zatem mogą wpłynąć na nasze zdrowie?

Zobacz film: "Jajka a wzrok"

1. Jedzenie dobre dla mózgu

Każdego dnia mózg potrzebuje dobrego paliwa. Niezwykle ważne jest, aby odpowiednio go odżywić - bez tego neurony będą wolniej przewodziły impulsy nerwowe, a szybkość uczenia spadnie.

Naukowcy twierdzą, że cholina zawarta w jajach spowalnia proces starzenia się mózgu. Zalecane jest też włączenie jaj do diety dziecka – wspomaga rozwój.

2. Jajka chronią oczy

Jaja zawierają spora dawkę luteiny. Ta z kolei chroni oczy przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki.

3. Pomagają wchłonąć wapń

Białko zawarte w jajkach pomaga zatrzymać i wchłonąć wapń. Poprawia to gęstość i wytrzymałość kości. Na jedzeniu dwóch jajek dziennie zyskają także zęby.

Jajka zawierają witaminę B, która jest niezbędna do utrzymania zdrowych włosów i skóry. Z kolei fosfolipidy zapobiegają chorobom wątroby.

4. Zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia

Regularne spożywanie jajek powoduje wzrost dobrego cholesterolu we krwi. Wzrost poziomu HDL potrzebny jest do usunięcia złego cholesterolu z organizmu.

5. Jajka pomagają schudnąć

Jedzenie jest jedną z największych przyjemności. Białko jaja daje uczucie sytości i zmniejsza chęć na podjadanie. Dieta wysokobiałkowa przyspiesza metabolizm i pomaga spalić więcej kalorii.

6. Jajka zmniejszają ryzyko zachorowania na raka

Cholina zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi aż o 24 proc. Regularne jedzenie jaj może uchronić przed nowotworem, jednak należy wybierać te dobrej jakości.

7. Doskonałe w diecie przyszłej mamy

Kobiety w ciąży powinny jeść jajka tylko po pełnej obróbce termicznej. Kwas foliowy pomaga w rozwoju płodu w czasie ciąży. Ponadto ma zbawienny wpływ na skórę, włosy i paznokcie.

Jaja są łatwo dostępne. Należy pamiętać, aby wybierać te najwyższej jakości. Bogate w aminokwasy, witaminy A, C, D i witaminy z grupy B oraz cholinę, kwas foliowy, niacynę i lecytynę. W małym jajku drzemie wielka siła. Warto włączyć je do codziennej diety.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Korzyści z jedzenia jajek
Korzyści z jedzenia jajek (123rf)

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy