Aeroby w domu – czym są ćwiczenia aerobowe, rodzaje ćwiczeń

Często ludzie myślą, że jeżeli będą biegać dużo, szybko, codziennie to szybko schudną. Kobiety i mężczyźni katują się treningami na bieżni czy rowerku, nie zdając sobie sprawy jak naprawdę powinien wyglądać prawidłowy trening spalający tkankę tłuszczową, czyli aeroby w domu. Co to są aeroby w domu?

1. Aeroby w domu – czym są ćwiczenia aerobowe?

Ćwiczenia aerobowe (inna nazwa to ćwiczenia tlenowe) wykonuje się utrzymując tętno maksymalne na 65 – 70%. Oznacza to, że musimy czuć się podczas treningu swobodnie, czyli wykonywać go z umiarkowaną intensywnością. Jeżeli wykonując aeroby w domu będziemy potrafili rozmawiać to znaczy, że tętno umiarkowane zostało osiągnięte.

Podczas wykonywania tego typu ćwiczeń musimy dostarczyć mięśniom jak największej ilości tlenu. Gdy mięśnie zostaną odpowiednio dotlenione, to ciało zaczynać spalać zalegający tłuszcz. Oprócz wspaniałych właściwości odchudzających, trening aerobowy podnosi wrażliwość na insulinę, dzięki czemu skutecznie chroni ciało przed cukrzycą.

Przebiegająca w mięśniach wymiana tlenowa poprawia ich wytrzymałość i wzmacnia ich siłę. Wykonując aeroby w domu, serce również dostaje dużą dawkę tlenu, w związku z czym pracuje o wiele lepiej i sprawniej. Aeroby w domu zapobiegają także przed powstawaniem miażdżycy i znacznie usprawniają układ oddechowy.

Aeroby w domu świetnie sprawdzają się podczas budowania masy mięśniowej, będą idealnym dopełnieniem treningu siłowego. Aeroby w domu polecane są dla osób w każdym wieku, gdyż nie wpływają negatywnie na zdrowie.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

2. Aeroby w domu – charakterystyka ćwiczeń

Zanim zaczniesz wykonywać aeroby w domu, warto poznać kilka kwestii i się do nich stosować na każdym treningu, to bardzo ważne, jeżeli chcemy aby nasze efekty były zauważalne.

Wykonując aeroby w domu musimy utrzymywać tętno na poziomie 65 – 70% tętna maksymalnego. Chodzi o to, aby serce biło mniej więcej od 120 – 130 razy na minutę. Jeżeli nie potrafimy sami obliczyć poziomu, którego powinniśmy się trzymać, to można zrobić to za pomocą gotowych działań, dostępnych w internecie oraz korzystać z pulsometra.

Aeroby w domu powinny angażować do pracy jak największą ilość mięśni. Wtedy będziemy spalać więcej, a my będziemy świadomi własnego ciała.

Wykonanie treningu aerobowego powinno trwać do 40 minut, dlatego, że najpierw organizm spala glikogen, dopiero po 30 minutach uruchamiany jest tłuszcz To jest informacja czysto teoretyczna, w praktyce może sprawdzać się różnie, na pewno jest uzależniona od takich czynników jak: dieta, choroby, poziom wytrenowania, wiek.

Oczywiście, jak podczas wykonywania każdej aktywności fizycznej, ważna jest rozgrzewka przed treningiem tudzież rozciąganie po treningu. Aeroby w domu wykonujmy 3 razy w ciągu tygodnia.

Zobacz też:

3. Aeroby w domu - rodzaje ćwiczeń

Każdy najlepiej wie, który rodzaj aktywności fizycznej sprawia największą przyjemność, dlatego warto wybrać to co się lubi. Jeżeli nie wiecie, jak wykonać aeroby w domu, to zaraz wytłumaczę.

Najlepszym treningiem uruchamiającym do pracy całe ciało, jest bieg! Jeżeli nie znosisz biegania, świetnie sprawdzi się rower, orbiter, skakanka (100 podskoków – chwila przerwy).

Jeżeli nic was nie przekonało, to możecie wybrać się na ulubione zajęcia fitness, jednak tylko te, podczas których cały czas intensywnie się ruszamy, np.: fat burning. Wybierajmy zajęcia, które mają na celu spalić zbędne kalorie.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.