Bakalie w walce z cholesterolem

Jak obniżyć cholesterol w naturalny sposób? Sięgaj po orzechy i owoce suszone jako przekąskę. Zawierają one składniki pomocne w walce z wysokim cholesterolem.

Bakalie czy mieszanka suszonych owoców z orzechami to wspaniały pomysł na zdrową przekąskę. Jest to również sposób jak obniżyć poziom cholesterol1,2. Swoje korzystne właściwości bakalie zawdzięczają zawartości kwasów omega-3 oraz błonnika. Ich mankamentem jest kaloryczność, dlatego warto zachować umiar podczas ich spożywania.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

1. Orzechy na cholesterol i pamięć

Orzechy choć są kaloryczne (ok. 650 kcal w 100 g) to aż 80 proc. kalorii pochodzi ze zdrowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Szczególnie bogate w korzystne dla zdrowia kwasy omega-3 są orzechy włoskie, laskowe, migdały. Te kwasy tłuszczowe wykazują działanie przeciwmiażdżycowe oraz obniżają poziom cholesterolu całkowitego i jego frakcji LDL. Są one również bogactwem wielu innych ważnych składników, m.in. białka, witaminy A, B1, B2, E, PP, niacyny, potasu, żelaza, kobaltu, fosforu oraz magnezu. Dzięki ich zawartości orzechy poprawiają pracę mózgu i układu nerwowego, pozytywnie wpływają na koncentrację i pamięć.

2. Sycące owoce suszone

Elementem słodkości w mieszance bakalii są suszone owoce. Morele, śliwki, figi, żurawiny czy jabłka. Stanowią one doskonałe źródło błonnika, który może być pomocny w obniżaniu cholesterolu. Ponadto błonnik daje uczucie sytości, stąd nawet garstka bakalii może być małą przekąską między głównymi posiłkami. Figi to doskonałe źródło wapnia, śliwki bogate są w antyoksydanty a rodzynki mają właściwości odkwaszające organizm.

3. Jak obniżyć cholesterol?

Ze względu na kaloryczność bakalii zalecaną dzienną ilością jest garstka, czyli ok. 30-50 g. Taka porcja powinna dostarczyć odpowiednią ilość składników pomocnych w obniżaniu cholesterolu. Warto również kupując suszone owoce zwrócić uwagę na etykietę i wybierać te niesiarkowane, bez konserwantów oraz unikać tych kandyzowanych, by nie dostarczać do organizmu zbędnego cukru.

4. Jak wykorzystać bakalie?

Bakalie stosowane są w całości, płatkach lub pokruszone na duże kawałki. To idealny pomysł na dobrą przekąskę np. dodatek do owsianki, jogurtu, koktajlu lub do niektórych rodzajów ciast, m.in. keksów czy pierników. Są również bazą do przygotowywania, obecnie modnych, deserów raw np. musów, pralinek czy ciast.

Następny artykuł: Karczochy

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!