Bitki cielęce ze śliwkami

Posiłek pełen wartościowego białka, witaminy B12 oraz cynku, które sprzyjają urodzie włosów, skóry i paznokci. Polecany szczególnie osobom aktywnym fizycznie. Zawartość protein wzmocni i odżywi tkankę mięśniową oraz przyspieszy przemianę materii.

Składniki

  • 4 dobrze zbite bitki z cielęciny (4x 100 g),

  • 4 umyte, pokrojone na połówki duże mięsiste śliwki,

  • 2 łyżki (30 g) oleju rzepakowego,

  • szczypta cynamonu,

  • 4 listki świeżej mięty,

  • świeżo zmielony czerwony pieprz,

  • sól do smaku, lepiej mniej, niż więcej.


Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Sposób przygotowania

W garnku z grubym dnem rozgrzać olej i poddusić bitki po 2-3 minuty z każdej strony. Lekko posolić, dodać pieprz, podlać niewielką ilością wody i dusić. W razie potrzeby uzupełniać wyparowaną wodę. 5 minut przed końcem duszenia dodać śliwki. Na talerzu każdą porcję posypać szczyptą cynamonu i udekorować listkiem świeżej mięty.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 215,9
Białko 20,8 g
Tłuszcz 12,5 g
Cholesterol 71 mg
Węglowodany 5,85 g
Błonnik 0,8 g
Witamina C 2,6 mg
Witamina A 54,5 µg

Komentarz

Błonnik zawarty w śliwkach poprawi pracę jelit, i przedłuży uczucie sytości. Danie z chudą cielęciną dostarcza nam substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego oraz systemu odpornościowego. Mięso to jest również źródłem żelaza – pierwiastka szczególnie ważnego dla kobiet.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!