Przejdź na WP

Ból mięśni utrzymujący się 1-2 dni po treningu świadczy o jego zbyt dużej intensywności (WIDEO)

Kiedy wybieramy się na trening, często zapominamy o najważniejszej rzeczy, czyli o rozgrzewce, co w konsekwencji prowadzi nas do bólu, licznych urazów czy nawet kontuzji. Taki sam efekt czeka nas, jeśli przesilimy swój organizm i nadamy mu zbyt duże obciążenia. „Mamy dwa rodzaje bólów mięśniowych. Jednym z nich są zakwasy, drugim jest opóźniony ból mięśni. Często jest tak, że te dwie formy są mylone. Zakwasy tak naprawdę występują już pod koniec naszego treningu i u osób początkujących powinny się utrzymywać jeszcze dzień później, ale sukcesywnie z godziny na godzinę powinniśmy odczuwać, że one schodzą, czyli że mięśnie bolą nas mniej” – tłumaczy Marlena Miszkiewicz.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy