Przejdź na WP

Brazylijskie pośladki – trening, dieta

Kształtne i jędrne pośladki to marzenie wielu pań, które zaczynają trening na siłowni czy w klubie fitness. Brazylijskie pośladki to jedno z założeń planu treningowego Ewy Chodakowskiej. Trening na brazylijskie pośladki przy systematycznych ćwiczeniach daje szybkie i widoczne efekty.

Zobacz film: "Jak wyrzeźbić jędrne pośladki? 4 najlepsze ćwiczenia"

spis treści

1. Brazylijskie pośladki – trening

Ćwiczenia na brazylijskie pośladki są zróżnicowane, spośród wielu propozycji trenerów można wybrać konkretne zestawy ćwiczeń na brazylijskiepośladki dla siebie. Trening powinien być dobrany do możliwości fizycznych osoby trenującej. Brazylijskie pośladki to wyzwanie sportowe, które można osiągnąć poprzez codziennie wykonywane serie przysiadów. Ćwiczenia mogą być urozmaicone poprzez zastosowanie obciążeń, np. hantli.

Brazylijskie pośladki to nie tylko trening pośladków, ale również trening pleców. Ewa Chodakowska twierdzi, że w każdym planie treningowym powinny znaleźć się ćwiczenia na brzuch i plecy, ponieważ te mięśnie stanowią nie tylko ochronę dla narządów wewnętrznych, ale również stabilizują całą sylwetkę.

Jak powinien wyglądać prawidłowy trening na brazylijskie pośladki? Na początku bardzo ważne jest, aby zastanowić się nad intensywnością i częstotliwością ćwiczeń. Jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę z większą aktywnością fizyczną, warto na początek ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu, czas trwania jednego treningu powinien wynosić około 30 minut. Nie należy też ćwiczyć z obciążeniem. Mięśnie powinny się oswoić ze wzmożonym wysiłkiem.

Brazylijskie pośladki to efekt intensywnych i regularnych ćwiczeń
Brazylijskie pośladki to efekt intensywnych i regularnych ćwiczeń (123RF)

Po upływie dwóch tygodni można dodać obciążenie - w warunkach domowych zamiast hantli można użyć butelek z wodą. Jeśli chcemy osiągnąć efekt brazylijskich pośladków, należy stopniowo zwiększać wagę obciążenia. Trening na brazylijskie pośladki może się składać z kilku różnych, połączonych ze sobą ćwiczeń. Pomiędzy ćwiczeniami na pośladki nie należy wykonywać przerw jedynie po całej serii warto dać odpocząć organizmowi około 1,5 minuty.

Jakie ćwiczenia dadzą efekt brazylijskich pośladków? Odwodzenie nogi w tył z przysiadem, wyskoki z przejściem do przysiadu, unoszenie bioder w górę w podparciu tyłem, plank, przysiady z obciążeniem. Przed treningiem warto wykonać odpowiednią rozgrzewkę, dzięki czemu unikniemy naciągnięcia mięśni czy innej kontuzji.

2. Brazylijskie pośladki – dieta

Każdy trening powinien być wsparty odpowiednią dietą, nie chodzi o dietę odchudzającą, ale przede wszystkim taką, która zawiera jak największą ilość minerałów, witamin. Warto do codziennego jadłospisu włączyć białko, które odpowiada za działanie mięśni. Istotny jest także błonnik. Dieta sportowca to różnorodne owoce i warzywa.

Dieta niezwykle bogata w błonnik
Dieta niezwykle bogata w błonnik [10 zdjęć]

Polacy nie jedzą wystarczająco dużo błonnika. Przeciętnie dostarczamy go o połowę mniej niż powinniśmy,...

zobacz galerię

Bez względu na to, czy chodzi o brazylijskie pośladki czy ćwiczenia na płaski brzuch bardzo duże znaczenie ma regularne nawadnianie organizmu, ponieważ w czasie intensywnego wysiłku traci się bardzo dużo płynów. Trenerzy i dietetyce zalecają picie jak największej ilości wody, dobrze sprawdzą się również naturalne soki owocowe.

Przeczytaj także

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy