Brzuch – przeznaczenie mięśni brzucha, ćwiczenia na brzuch, dieta na płaski brzuch

Bez względu na to czy chodzi o trening siłowy czy trening aerobowy plan treningowy zakłada pracę nad mięśniami brzucha. Idealna rzeźba brzucha to proces długotrwały, na który powinna złożyć się nie tylko motywacja, ale również właściwie dopasowane ćwiczenia na brzuch i odpowiednia ilość powtórzeń. Wyrzeźbiony brzuch to znak zdrowego, silnego ciała.

1. Brzuch – przeznaczenie mięśni brzucha

Brzuch podobnie jak plecy odgrywa istotną rolę z punktu anatomii naszego ciała. Ponieważ mięśnie brzucha podobnie jak mięśnie pleców mają za zadanie ochronę narządów wewnętrznych zwłaszcza układu pokarmowego, ale również biorą czynny udział w czynnościach ruchowych.

W ciągu dnia wykonujemy niezliczoną liczbę rotacji tułowia, skłony, a za te czynności odpowiadają właśnie mięśnie brzucha i pleców. Silny brzuch to również baza do wykonywania innych elementów treningu na siłowni.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

Brzuch to część ciała trenowana nie tylko w trakcie treningu siłowego, ale też areobowego
Brzuch to część ciała trenowana nie tylko w trakcie treningu siłowego, ale też areobowego (123RF)

Ważną informacją dla osób zaczynających trening na brzuch jest to, że te mięśnie w przeciwności do innych w organizmie bardzo szybko się regenerują. Dlatego brzuch może być trenowany na wielu sprzętach sportowych z większą częstotliwością niż inne partie ciała.

Jednak wszystko musi mieć swój umiar, ponieważ brzuch bierze udział w wykonywaniu innych ćwiczeń np. w ćwiczeniach na plecy, dlatego bardzo szybko może dojść do przetrenowania i kontuzji. Trenerzy zalecają ćwiczenia na brzuch dla osób początkujących maksymalnie dwa dni w tygodniu, a dla osób już zaawansowanych maksymalnie trzy razy w tygodniu.

2. Brzuch – ćwiczenia na brzuch

Wbrew powszechnej opinii brzuch jest częścią ciała, która nie jest łatwa do wytrenowania. Nie ma jednego zestawu ćwiczeń na brzuch, które zapewnią idealną rzeźbę mięśni. Osoby trenujące na siłowni czy w klubach fitness decydują się na typowy trening siłowy, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem atlasu do ćwiczeń, podciąganie na drążku, trening na ławeczce do ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem np. z hantlami.

To też warto wiedzieć

W domowych warunkach brzuch może być trenowany poprzez wykonywanie klasycznych brzuszków czy skrętoskłonów. Coraz bardziej popularny jest plank, czyli deska, którą można trenować niemalże w każdych warunkach, a trening jest efektywny.

Każdy trening na brzuch powinien być poparty właściwie dobraną dietą dla aktywnych, a także systematycznym nawadnianiem organizmu.

6 produktów, które najlepiej jeść przed treningiem
6 produktów, które najlepiej jeść przed treningiem [7 zdjęć]

Jeżeli twoim porannym rytuałem jest trening, warto wiedzieć, że „dokarmienie” swojego organizmu odpowiednim...

zobacz galerię

3. Brzuch - dieta na płaski brzuch

Przy zawodowych treningach do diety na brzuch dołączane są również suplementy diety. Co powinien zawierać jadłospis osoby trenującej nie tylko brzuch, ale również inne części ciała? Przede wszystkim w diecie powinny znaleźć się węglowodany pod różną postacią, ponieważ stanowią one optymalne źródło energii dla organizmu. Z posiłków trzeba wyeliminować cukry, a zastąpić je białkami, które są materiałem nie tylko energetycznym, ale też budulcowym.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!