Przejdź na WP

Była na diecie ketogenicznej przez 10 dni. Opisała swoje spostrzeżenia

Dziennikarka April Benshosan postanowiła przejść na dietę ketogeniczną. Podjęła 10-dniowe wyzwanie, a efektami podzieliła się z czytelnikami. Co zmieniło się, gdy April przeszła na dietę?

Zobacz film: "Przez 30 dni jadł tylko bekon. Zobacz co się stało"

1. Założenia diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna jest ostatnio bardzo popularna. Jest to radykalna odmiana diety białkowo-tłuszczowej. Na diecie ketogenicznej redukujemy do minimum podaż węglowodanów i skupiamy się na spożywaniu dużej ilości dobrej jakości tłuszczów nasyconych i nienasyconych. Białko spożywamy w ilości ok. 1,5 g/kg masy ciała.

W diecie, którą wypróbowała April zasady są proste. 10 proc. kalorii pochodzi z węglowodanów, 20 proc. z białka i 70 proc. z tłuszczów. W procesie rozpadu tłuszczów powstają ciała ketonowe i to one stanowią ''paliwo'' dla organizmu.

Przed przejściem na dietę ketogeniczną znajomi ostrzegali April, że będzie rozdrażniona, wiecznie głodna i nie przetrwa nawet 3 dni. Wbrew temu co mówili, udało jej się wytrwać, a przemyśleniami podzieliła się z czytelnikami.

2. Więcej energii na diecie ketogenicznej

April najbardziej obawiała się, że na diecie będzie zmęczona i nie będzie mieć energii. W pierwszych dniach było odwrotnie. Czuła się tak, jakby wypiła 3 filiżanki kawy. W pewnym momencie nadmiar energii był nieco przytłaczający. Po kilku dniach samopoczucie zaczeło się stabilizować, a April czuła się bardziej produktywna. Była też bardziej skupiona i skoncentrowana.

3. Płaski brzuch na diecie ketogenicznej

Zmianą na plus był też na pewno wygląd brzucha. April przyznaje, że w czasie diety nie miała problemu ze wzdęciami. Wcześniejsze problemy gastryczne mogły być wywołane zbyt dużą ilością błonnika w diecie. Ograniczenie tego składnika spowodowało, że wzdęcia ustąpiły.

Rezygnacja z węglowodanów sprawia również, że szybciej pozbywamy się wody nagromadzonej w organizmie, co również wpływa na wygląd brzucha.

4. Zmniejszenie apetytu na diecie ketogenicznej

Efektem diety, który bardzo zdumiał April, było zmniejszenie apetytu. Jak sama przyznaje, kiedyś była ''żarłoczna''. Na diecie przestała podjadać nie tylko w czasie pracy, ale też wieczorami. Nie obchodziło ją, że koledzy z biurka obok właśnie otworzyli pudełko jej ulubionych lodów. Nie potrzebowała już słodkich i słonych przekąsek, bez których wcześniej nie mogła żyć.

5. Przygotowanie posiłków na diecie ketogenicznej

Dla April wyzwaniem było wcześniejsze przygotowanie posiłków na diecie ketogenicznej. Nauczyła się dzięki temu lepiej planować swój jadłospis i organizować zakupy. Przygotowanie posiłków i zabieranie ich do pracy uchroniło ją przed podjadaniem, gdy poczuła głód.

Dieta sprawiła, że April odkryła kilka nowych produktów, z których wcześniej nie korzystała. Do przygotowania potraw używała np. tofu, mielonego indyka, awokado, kakao.

Na lunch często jadła klopsiki z idyka lub wołowiny, a na kolację wędzonego łososia ze świeżymi warzywami. Na śniadanie zwykle przygotowywała omlet z serem i porcją warzyw.

6. Zdrowe serce na diecie ketogenicznej

April bała się, że duża ilość tłuszczów zwierzęcych w diecie może spowodować u niej problemy z sercem. Kardiolog Adam Splaver, wspołzałożyciel Nano Health Associates, zapewnił ją, że spożywanie ''dobrych tłuszczów'', czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych, jest korzystne dla zdrowia. Powinna ograniczyć jedynie ilość tłuszczów nasyconych.

7. Podsumowanie diety ketogenicznej

April przyznaje, że wytrwanie na diecie ketogenicznej było trudne. Dziewiątego dnia marzyła już o gofrach i mrożonym, czekoladowym jogurcie. Po zakończeniu wyzwania na jej talerzu wylądowały wszystkie produkty węglowodanowe, których unikała.

Dziennikarka chce kontynuować dietę opartą na zmniejszeniu ilości węglowodanów, nie będzie jednak ona tak drastyczna jak do tej pory. Wyeliminowanie przetworzonych i oczyszczonych węglowodanów było dobre dla jej zdrowia - sprawiło, że zniknęły dolegliwości związane z wzdęciami.

April poleca podchodzić do diety z głową. Wyeliminowanie dużej grupy produktów prowadzi do tego, że w naszym organizmie powstają niedobory składników odżywczych. Lepiej postawić na zrównoważoną i zbilansowaną dietę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Na diecie ketogenicznej ogranicza się do minimum spożycie węglowodanów
Na diecie ketogenicznej ogranicza się do minimum spożycie węglowodanów (123rf.com)

Dowiedz się więcej:

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy