Chodakowska – skalpel – kim jest Ewa Chodakowska, czym jest skalpel

Nadmiar kilogramów potrafi być prawdziwym utrapieniem. Dlatego też wszędzie promowane są diety i ćwiczenia fizyczne. Trudno jednak odnaleźć się w przeróżnych propozycjach. Już od jakiegoś czasu dużą popularnością cieszy się Skalpel Chodakowskiej. W czym tkwi jego sukces?

1. Chodakowska – skalpel - kim jest Ewa Chodakowska

Skalpel to autorski program ćwiczeń skomponowany przez Ewę Chodakowską. Kim jest Ewa Chodakowska? Już od dłuższego czasu Ewa Chodakowska jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych trenerek fitness. Ukończyła grecką Pilates Academy Athens oraz IAFA College Athens. Jej programy łączą wysiłek fizyczny z osiągnięciem wymarzonej harmonii oraz spokoju ducha. Ewa Chodakowska zapewnia, że przy regularnych ćwiczeniach (minimum trzy razy w tygodniu pierwsze efekty widoczne są już po miesiącu).

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

Wydane na płytach zestawy ćwiczeń to Skalpel, Killer, a także Secret. Jednocześnie Ewa Chodakowska propaguje zdrowy styl odżywiania oparty na racjonalizmie, logice i równoległej eliminacji takich składników, jak sól oraz cukier. Warto odwiedzić profil na facebooku trenerki, z którego można czerpać motywację, inspirację, porady i przepisy na pyszne, zdrowe dania.

Każdy trening wymaga zaangażowania i systematyczności
Każdy trening wymaga zaangażowania i systematyczności

2. Chodakowska – skalpel – czym jest skalpel

Skalpel Chodakowskiej to ostatnimi czasy najbardziej znany zestaw ćwiczeń trenerki. Jego sekret tkwi przede wszystkim w uniwersalności. Sprawdzi się zarówno wśród osób, które już mają za sobą jakąś przygodę z ćwiczeniami, jak i wśród takich, którzy dopiero zaczynają walkę ze zbędnymi kilogramami.

To też warto wiedzeć

Tak naprawdę Skalpel wcale nie należy do prostych ćwiczeń. Dlatego też nie zawiodą się osoby, które już wyrobiły sobie trochę kondycji. Kolejna tajemnica zestawu ćwiczeń to wszechstronność. Skalpel nie jest nastawiony tylko na brzuch, uda czy pośladki. Jego priorytetowym zadaniem jest całościowe wyszczuplenie ciała. Trening wzmacnia brzuch, mięśnie głębokie oraz wydłuża sylwetkę.

Ewa Chodakowska zapewnia, że konsekwentne poświęcanie czasu na aktywność fizyczną zaowocuje jędrną skórą oraz eliminacją pomarańczowej skórki. Niezmiernie istotna jest sama technika ćwiczeń. Skalpel wykonuje się przez około 40 minut. Jest to trening statyczny. Nie oznacza to jednak, iż nie męczący. Dokładne powtórzenia to klucz do sukcesu.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej
Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej [6 zdjęć]

Oto lista ćwiczeń (w kolejności od najmniej do najbardziej efektywnych), podczas których spalisz najwięcej...

zobacz galerię

Początkowo Ewa Chodakowska proponuje rozgrzewkę trwającą 5 minut. Dzięki rozgrzewce można rozciągnąć mięśnie i przygotować ciało na kolejną porcję ruchu. Następnie pracują nogi i ręce. Ćwiczenia są tak skonstruowane, by jednocześnie pobudzały do aktywności mięśnie brzucha. Po 25 minutach rozpoczynamy walkę o jędrne plecy. Kolejne wyzwanie to wzmacnianie mięśni brzucha, ud oraz pośladków. Pamiętajmy również o jakości wykonywanych ruchów. Mają być dokładne oraz pulsacyjne.

Skalpel Chodakowskiej daje ponadto maksymalną dawkę zadowolenia. Po 30 minutach organizm ludzki zaczyna wydzielać endorfiny, czyli „endogenne morfiny” – hormony peptydowe odpowiedzialne za dobre samopoczucie. Endorfiny nazywane są potocznie hormonami szczęścia.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!