Ćwiczenia na talię i boczki

Talia osy to atrybut kobiecości. Od wieków wyobrażenia o idealnej kobiecej sylwetce się zmieniały. Jednak pewien element pozostał niezmienny – talia. Nawet gdy w modzie były rubensowskie kształty, ważne było zachowanie proporcji między rozłożystymi biodrami a stosunkowo wąską talią. Obecnie panuje kult szczupłej sylwetki. Najbardziej pożądana talia to talia osy. A co, jeśli nasza talia nie pasuje do współczesnych kanonów? Zawsze możemy wypróbować ćwiczenia.

1. Dieta na talię

Żeby schudnąć w talii, należy odpowiednio się odżywiać. Dieta na talię i szczupłą sylwetkę opiera się na założeniu, że do południa można jeść owoce. Mają one mniej błonnika, za to więcej cukrów. Żeby przyspieszyć metabolizm i spalanie tłuszczów, od południa należy zastąpić owoce warzywami. To w nich jest dużo błonnika, który likwiduje zaparcia. Należy jednak uważać na nadmiar błonnika. Może on utrudnić wchłanianie wapnia.

2. Modelowanie sylwetki

Talia osy nie jest dana wszystkim paniom. Szczupła sylwetka też nie gwarantuje ładnego wcięcia. Wszystko zależy od indywidualnej budowy ciała. Mimo to talia osy jest do wypracowania. A dokładniej - do wyćwiczenia. Dieta na talię powinna być wspomagana odpowiednimi ćwiczeniami. Istnieje odpowiedni zestaw, który wspomaga modelowanie sylwetki. Ćwiczenia na talię osy nie są trudne. Nie potrzeba do nich specjalistycznych sprzętów czy umiejętności. Wystarczy odrobina chęci i regularność.

Zobacz film: "Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie"

3. Sposoby na talię osy

Ćwiczenia na talię osy to duże przedsięwzięcie, gdyż zrzucenie tłuszczyku z brzucha i tzw. "oponki" to jedno z najtrudniejszych zadań odchudzających się osób. Warto wpisać sobie do kalendarza czas przeznaczony na ćwiczenia mięśni brzucha oraz na jakąś ulubioną aktywność fizyczną. Jeśli będą to przyjemne zajęcia tańca (szczególnie polecamy taniec brzucha!), wycieczki rowerowe, bieganie czy pływanie, łatwiej będzie wprowadzić je do codziennych zajęć. Przed samymi ćwiczeniami nie zapominajmy o wykonaniu prawidłowej rozgrzewki wszystkich mięśni i stawów, aby nie narażać się na urazy. Szczególną uwagę należy zwrócić na mięśnie brzucha i pleców. W rozgrzewce powinny znaleźć się obroty bioder.

Aby uzyskać talię osy, należy systematycznie wykonywać następujące ćwiczenia na mięśnie brzucha:

  • Skrętoskłony

Ćwiczenia na talię osy zaczynamy od skrętoskłonów. Wspaniale wpływają one na modelowanie sylwetki. Do ćwiczeń potrzebna będzie mata podłogowa. Żeby wykonać skrętoskłony, należy położyć się na macie, a dłonie wsunąć pod głowę. Łokcie powinny być odchylone na boki. Następnie lewe kolano przyciągamy do prawego łokcia, jednocześnie unosimy ów łokieć w kierunku kolana. Ćwiczenia powtarzamy na obie strony. Jeżeli dopiero zaczynasz ćwiczenia, możesz wykonać 20 powtórzeń. Z czasem powoli zwiększaj liczbę powtórek.

  • Uniesienia

Uniesienia to drugie z serii ćwiczeń, które pomogą schudnąć w talii. Jak przy poprzednim ćwiczeniu, potrzebna będzie mata. Należy położyć się na lewym boku. Nogi można trzymać lekko zgięte. Prawą rękę trzeba położyć na biodrze, a na lewej spróbować się podnieść. Ćwiczenia na talię wykonujemy po 10 razy na każdej ze stron. Liczbę powtórzeń należy systematycznie zwiększać.

  • Skręty

Ostatnie ćwiczenia na talię osy to skręty. Dzięki nim zostanie na długo zachowana szczupła sylwetka. Przyjmij postawę klęczącą. Ręce rozłóż na boki. Następnie, lekko odchylając się do tyłu, staraj się dotknąć lewą ręką prawej stopy, a prawą ręką lewej stopy. Ćwiczenie powtórz po 10 razy na każdej ze stron.

Skłony na stojąco – stojąc w niewielkim rozkroku z prostymi nogami, wykonujemy skłony do każdej nogi, a także przechylamy tułów w lewo i w prawo;

Skłony na siedząco – siedząc z wyprostowanymi nogami, stopy blisko siebie, staramy się w skłonie dotknąć dłońmi palców stóp, pochylamy się na tyle, ile możemy, nie uginając nóg w kolanach.

Polegają one na unoszeniu tułowia w stronę zgiętych w kolanach i opartych o ziemię nóg. Nieco bardziej skierowane na talię będą są brzuszki skośne. Polegają one na przyciąganiu raz jednego, raz drugiego łokcia do kolan.

  • Nożyce

Nożyce poziome – to klasyczna odmiana tego ćwiczenia: siedząc lub opierając się na łokciach w pozycji półleżącej, unosimy lekko obie nogi i poruszamy nimi w przeciwległych kierunkach, krzyżując je w kostkach, raz prawą nogą na górze, raz lewą;

Nożyce okrążane – to trudniejsza odmiana nożyc, wymagająca lepszej kondycji: w tym przypadku, będąc w takiej samej pozycji, staramy się jedną nogą okrążać drugą, pozostającą nieruchomo nad ziemią.

  • Unoszenie nóg

Ćwiczenia polegające na unoszeniu nóg nad podłożem bardzo skutecznie budują mięśnie brzucha. Leżąc na twardym podłożu na plecach, unosimy proste, złączone nogi do góry, aż do momentu, kiedy utworzą kąt prosty w stosunku do podłoża. Powoli je opuszczamy, pamiętając, aby ciągle pozostawały proste. Aby utrudnić sobie zadanie, a także zwiększyć skuteczność ćwiczeń na brzuch, możemy wykonywać to ćwiczenie na podwyższeniu, np. na łóżku. Układamy się na plecach, tak aby nogi zwisały w dół. Unosimy je złączone i wyprostowane tak wysoko, jak tylko potrafimy i opuszczamy je do ziemi. Nogi można także przyciągać do klatki piersiowej, ale tym razem będą musiały być zgięte w kolanach. Leżąc na twardym podłożu na plecach, podpierając się na łokciach, unosimy każdą z nóg pojedynczo do klatki piersiowej, po czym przyciągamy je obie równocześnie.

Jeśli marzysz o talii osy, zmień kilka nawyków w swojej diecie i codziennie wykonuj opisane wyżej ćwiczenia. Efekty nie pojawią się z dnia na dzień, ale dzięki cierpliwości i systematyczności, na pewno po kilku tygodniach zaobserwujesz pierwsze pozytywne zmiany.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!