Brzuch z Mel B - anatomia mięśni brzucha, plan treningu

Brzuch z Mel B to doskonała propozycja dla kobiet, które w szybki i prosty sposób chcą uzyskać doskonałą sylwetkę i widocznie ukształtowane mięśnie brzucha. Szczególnie w lecie, kiedy zaczynamy nosić ubrania odsłaniające pępek warto jest postarać się o zrzucenie brzucha, aby wywrzeć dobre wrażenie na innych. Brzuch z Mel B to program treningu na mięśnie brzucha, jest on częścią jej programu fitness z ćwiczeniami na ogólny rozwój całego ciała "Totally Fit".

spis treści

1. Brzuch z Mel B - anatomia mięśni brzucha

Mięśnie brzucha znajdują się w przestrzeni pomiędzy naszą klatką piersiową a górną krawędzią miednicy. Z przodu i po bokach brzucha znajdują się takie mięśnie jak mięsień skośny zewnętrzny, skośny wewnętrzny, poprzeczny oraz mięsień piramidowy.

Zobacz film: "Mel B rozwodzi się z mężem po 10 latach"

Najbardziej widoczny mięsień brucha znajdujący się na samym przodzie brzucha nazywany przez nas sześciopakiem lub kaloryferem to jeden mięsień o nazwie rectus abdominis. Jest to inaczej mięsień prosty brzucha, którego efekt wizualny możemy zawdzięczać temu, że jest on poprzecinany ścięgnami.

2. Brzuch z Mel B - plan treningu

Przed rozpoczęciem programu brzuch z Mel B należy wykonać krótką, jednak nie krótszą niż pięć minut rozgrzewkę, dzięki której zapobiegniemy potencjalnym kontuzjom i polepszy dopływ krwi do mięśni pleców i brzucha. Oto wybrane ćwiczenia z planu brzuch z Mel B.

Ćwiczenia brzucha Mel B pozwolą nam osiągnąć doskonałą sylwetkę i wzmocnić mięśnie brzucha
Ćwiczenia brzucha Mel B pozwolą nam osiągnąć doskonałą sylwetkę i wzmocnić mięśnie brzucha (123RF)

Brzuch z Mel B nr 1: Kładziemy się na plecach, nogi uginamy w kolanach a stopy trzymamy płasko przylegające do podłogi. Krzyżujemy ręce nad sobą, a następnie unosimy górną część naszych pleców, rękami dotykając raz lewego a raz prawego kolana. Skłony powinniśmy wykonywać razem z wydechem. Wykonujemy 20 powtórzeń.

Brzuch z Mel B nr 2: Pozycja początkowa to pozycja leżąca na plecach, nogi wyprostowane. Dłonie kładziemy pod pośladkami, a następnie podnosimy wyprostowane nogi. Trzymamy nogi w powietrzu przez sekundę, a następnie powracamy do pozycji startowej. Ćwiczenie należy powtórzyć 20 razy.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak spalić tłuszcz na brzuchu? [6 zdjęć]

Szukasz sposobu, by pozbyć się uporczywie powracającej tkanki tłuszczowej na brzuchu? Nie działają ćwiczenia,...

zobacz galerię

Brzuch z Mel B nr 3: Ręce opieramy lekko za uszami, prawą nogę wyginamy tak, aby pozycja była wygodna, stopa powinna przylegać do podłoża. Wyprostowujemy lewą nogę i unosimy ją w górę. Następnie unosimy górną partię pleców i dotykamy czubka buta lewej nogi palcami obu rąk. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

Brzuch z Mel B nr 4: W pozycji leżącej wygodnie uginamy prawą nogę, a stopę kładziemy przylegającą do podłoża. Unosimy lewą nogę i uginamy ją w kolanie pod kątem prostym. Następnie unosimy górną część pleców jednocześnie przyciągając lewą nogę w kierunku klatki piersiowej, w wyniku czego dotykamy czołem lewego kolana. Gdy wracamy plecami na ziemię, wyprostowujemy kolano w powietrzu. Cel tego ćwiczenia to rozbudowa górnych i dolnych części mięśni prostych brzucha. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

Koniecznie przeczytaj

Brzuch z Mel B nr 5: Uginamy prawą nogę w kolanie (nasza stopa oparta jest o podłoże), a następnie unosimy lewą nogę i uginamy ją w kolanie pod kątem prostym. Ręce powinny być oparte lekko za uszami. Unosimy górną część pleców i trzymamy ją przez chwilę w takiej pozycji, wtedy górna część mięśnie prostych brzucha pracuje najintensywniej. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy