Ćwiczenia na uda i brzuch – metody, efekty, przykładowe ćwiczenia

Bardzo dużo kobiet marzy o tym by mieć płaski brzuch i szczupłe uda. Istnieje wiele ćwiczeń, które pomagają osiągnąć ten cel jednak jednym z bardziej skutecznych jest trening ABT. Ta technika nie tylko umożliwia kształtowanie mięśni brzucha i ud, ale również wpływa na kondycję fizyczną i ma świetny wpływ na zdrowie. Ćwiczenia na uda i brzuch można wykonywać praktycznie w każdym miejscu. Wiele osób trenuje w klubach fitness, ale jest też spora grupa osób trenujących we własnych mieszkaniach.

Zobacz film: "Jak spalić tłuszcz z wewnętrznej partii ud w 7 minut?"

1. Ćwiczenia na uda i brzuch – metody

Efektywne ćwiczenia na uda i brzuch oferuje między innymi trening ABT (ang. abdominal, buttocks, thighs). Technika ta jest specjalną odmianą aerobiku, ma ona za zadanie wymodelowanie między innymi mięśni brzucha i ud.

Ten rodzaj ćwiczeń na uda i brzuch ma charakter pobudzający oraz energetyczny. Trening ten jest skierowany do osób pragnących mieć płaski brzuch, szczupłe uda i jędrne pośladki.

Ćwiczenia na brzuch i uda nie są skomplikowane i mogą być wykonywane praktycznie przez każdą zdrową osobę. Trening ABT może być wykonywany przez osoby w każdym wieku i o różnym stopniu zaawansowania. Znalezienie ośrodka, który prowadzi tego typu rodzaju zajęcia nie powinno sprawić żadnego problemu, ponieważ odbywają się one praktycznie w każdym klubie fitness.

Sposób prowadzenia ćwiczeń na uda i brzuch jest uzależniony tylko i wyłącznie od pomysłowości trenera. Bardzo często ćwiczenia na uda i brzuch są prowadzone z użyciem dodatkowe sprzętu na przykład: piłek, hantli, gum, lub stopni. Instruktor opracowując plan treningowy powinien wziąć pod uwagę czy grupa jest zaawansowana czy początkująca oraz jej możliwości kondycyjne.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak spalić tłuszcz na brzuchu? [6 zdjęć]

Szukasz sposobu, by pozbyć się uporczywie powracającej tkanki tłuszczowej na brzuchu? Nie działają ćwiczenia,...

zobacz galerię

Ćwiczenia na uda i brzuch techniką ABT można też wykonywać w domu korzystając z filmów instruktarzowych. W sklepach specjalistycznych można zakupić płyty DVD zawierające gotowe zestawy ćwiczeń na uda i brzuch.

2. Ćwiczenia na uda i brzuch – efekty

Trening ABT to między innymi ćwiczenia na uda i brzuch. Polega on na wykonywaniu energicznych ruchów w rytm dynamicznej muzyki. Ćwiczenia na uda i brzuch powinna każdorazowo poprzedzać około piętnastominutowa rozgrzewka, której zadaniem jest przygotowanie mięśni i stawów do wzmożonego wysiłku fizycznego. Pominięcie rozgrzewki zwiększa ryzyko wystąpienia kontuzji w trakcie ćwiczeń na uda i brzuch.

Po wykonaniu rozgrzewki powinno się wykonać zestaw ćwiczeń fitness ukierunkowanych głównie na dolne części ciała. Systematyczne ćwiczeniena uda i brzuch są kluczem do szczupłej sylwetki. Dodatkowym efektem ćwiczeń jest wzmocnienie stawów i mięśni całego ciała oraz poprawa przemiany materii. Z tego powodu metoda ta jest również wykorzystywana do walki z cellulitem. Systematyczny trening to nie tylko smukłe uda, płaski brzuch i jędrne pośladki, ale również sprężysta i elastyczna skóra.

Zobacz także:

3. Ćwiczenia na uda i brzuch – przykładowe ćwiczenia

Ćwiczenia na uda i brzuch ABT można wykonywać każdy w domu.  Wystarczy włączyć energetyczną muzykę a następnie wykonywać naprzemiennie kilka prostych ćwiczeń. Plan ćwiczeń na uda i brzuch dla osób początkujących może wyglądać następująco:

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy