Jakie ćwiczenia na brzuch – trening, regeneracja, przykładowe ćwiczenia

Wyrzeźbiony brzuch to nie tylko walor estetyczny, ale także oznaka zdrowia i siły. Co prawda uzyskanie wymarzonego efektu wymaga cierpliwości, wytrwałości i pracy, jednak odpowiednio dobrane ćwiczenia i dieta pozwolą osiągnąć oczekiwane rezultaty. Jakie ćwiczenia na brzuch warto wykonywać, aby osiągnąć wymarzony efekt i jak dobrać odpowiedni rodzaj treningu?

1. Jakie ćwiczenia na brzuch – trening

Mięśnie brzucha są odpowiedzialne za ochronę narządów wewnętrznych, tj. płuc, części układu pokarmowego, wątroby. Ponadto biorą aktywny udział w czynnościach ruchowych, to one umożliwiają skłony, skręty tułowia, które są niezbędne do prawidłowego wykonywania codziennych czynności. Ich wzmocnienie zależy od tego, jakie ćwiczenia na brzuch wybierzemy.

Mięsnie brzucha charakteryzują się szybką zdolnością do regeneracji. Dzięki temu trening mięśni brzucha można wykonywać nawet od 2 do 5 razy w tygodniu. Jakie ćwiczenia na brzuch będą najlepsze? Aby uzyskać wymarzone rezultaty w postaci wyrzeźbionych mięśni brzucha warto skorzystać z takich ćwiczeń jak tradycyjne brzuszki, wznosy kolan do klatki piersiowej w swobodnym zwisie na drążku, skrętoskłony lub deska.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

To, jakie ćwiczenia na brzuch wybierzemy, ma wpływ na ich skuteczność
To, jakie ćwiczenia na brzuch wybierzemy, ma wpływ na ich skuteczność

Jeżeli nie wiemy, jakie ćwiczenia na brzuch są najlepsze, możemy zainspirować się treningami tworzonymi przez profesjonalistów. Istnieją też gotowe plany treningowe, które mają na celu jak największe zaangażowanie mięśni brzucha. Do takich zestawów ćwiczeń na brzuch należą:

Przed rozpoczęciem treningu należy pamiętać, że brzuszki obciążają kręgosłup i kark i przeznaczone są dla osób, które posiadają schorzeń kręgosłupa. Zawsze warto skonsultować z trenerem jakie ćwiczenia na brzuch będą dla nas najlepsze.

Chcesz schudnąć bez ćwiczeń? To możliwe!
Chcesz schudnąć bez ćwiczeń? To możliwe! [6 zdjęć]

Słodzone napoje, od których uginają się sklepowe półki, to jeden z największych wrogów zdrowej diety....

zobacz galerię

2. Jakie ćwiczenia na brzuch – regeneracja

Pomimo wysokiej zdolności do regeneracji mięśni brzucha, należy uważać, aby ich nie przetrenować. Jest to tak samo istotne, jak to, jakie ćwiczenia na brzuch wybierzemy. To właśnie w fazie regeneracji mięśnie rozwijają się, dlatego w planie treningowym należy uwzględnić odpowiednią ilość czasu na odpoczynek. Droga do osiągnięcia idealnego brzucha, oprócz tego, jakie ćwiczenia na brzuch trenujemy, nie powinna omijać odpowiednio zbilansowanej diety.

Nie należy spożywać produktów dostarczających pustych kalorii (np. chipsów, czekolady), ponadto, zaleca się picie dużej ilości wody (minimum 2 litry). Organizm powinien być dobrze nawodniony, zwłaszcza podczas intensywnego treningu, zależnego od tego, jakie ćwiczenia na brzuch wykonujemy. To dzięki odpowiednio dobranej diecie możliwy jest optymalny rozwój mięśni brzucha, redukcja podskórnej tkanki tłuszczowej, a w efekcie - uwidocznienie, tzw. kaloryfera.

To musisz wiedzieć

3. Jakie ćwiczenia na brzuch – przykładowe ćwiczenia

Sam trening, bez względu na to, jakie ćwiczenia na brzuch wybierzemy, pozbawiony odpowiedniej diety może być nieefektywne, ponieważ nawet bardzo dobrze zbudowane mięśnie może zakrywać tkanka tłuszczowa. Dlatego ćwiczeniami wskazanymi podczas treningu mięśni brzucha są ćwiczenia aerobowe, kardio, które pozwolą zredukować tkankę tłuszczową. To jakie ćwiczenia wykonujemy najczęściej, ma kluczowy wpływ na stan mięśni. Oprócz gotowych zestawów planów treningowych modelujących mięśnie brzucha, możesz skomponować własny plan. Jakie ćwiczenia na brzuch w nim uwzględnić?

  • klasyczne brzuszki
  • proste półbrzuszki – Połóż się na podłodze i ugnij kolana. Stopy powinny mocno opierać się na podłożu. Zegnij łokcie, dłońmi obejmij kark. Wykonuj tego typu ćwiczenie na brzuch w taki sposób, by przyciągać tułów do góry głównie za pomocą mięśni brzucha
  • wymachy nóg - Połóż się na plecach, a następnie nogi ugnij w kolanach i unieś je na wysokości bioder. Łokcie ustaw szeroko, a ręce skrzyżuj za głową. Następnie naprzemiennie przybliżaj łokieć do przeciwległego kolana i unoś nogi na wysokość bioder.
  • nożyce poziome
  • skłony tułowia nogami w górze
  • unoszenie miednicy w leżeniu bocznym
  • świeca
  • skośne spięcia brzucha
  • unoszenie nóg zgiętych w kolanach
spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!