Trwa ładowanie...
Przejdź na WP

Ćwiczenia na chude uda – ogólne zasady, przysiady, wypady, wznoszenie nóg

Ćwiczenia na chude uda możemy wykonywać na siłowni, klubie fitness a także w domu. Pozwolą one wysmuklić i ujędrnić uda, spalić tkankę tłuszczową i cieszyć się nienaganną sylwetką. W uzyskaniu lepszego efektu pozwolą odpowiednia dieta, masaże, a także ujędrniające kosmetyki.

Zobacz film: "Wpływ sportu na zdrowie"

spis treści

1. Ćwiczenia na chude uda

Kobiety zwykle narzekają na swoje uda. To na nich najbardziej widać cellulit i rozstępy. Dzięki dobremu treningowi, piciu wody, odpowiedniej diecie a także kosmetykom można szybko zauważyć efekty ćwiczeń na chude uda.

Każdy trening trzeba rozpocząć od rozgrzewki. Jest ona niezwykle istotna ponieważ może zapobiegać powstawaniu kontuzji. Dzięki rozgrzewce przygotujemy nasze ciało do wykonywania ćwiczeń.

Najlepsze ćwiczenia na chude uda to pływanie, bieganie, jazda na rowerze, a także wspinaczka. Jednak można wykonywać także ćwiczenia na chude uda w domu.

Ćwiczenia na chude uda powinny być wykonywane co drugi dzień, aby mięśnie mogły się zregenerować. Nie zaleca się wykonywania treningów na daną partię ciała codziennie ponieważ może ona przynieść odmienny efekt niż ten, który sobie założyliśmy.

2. Jak zrobić przysiady?

Jedno ze skutecznych ćwiczeń na chude uda to przysiady. Możemy wykonywać różne rodzaje przysiadów. Ćwiczenia na chude uda z wykorzystaniem przysiadów to: półprzysiady, przysiady pełne, przysiady w rozkroku a także przysiady z wyskokiem.

2.1. Jak ćwiczyć półprzysiady

Stopy ustawiamy na szerokości ramion, ręce opieramy na biodrach. Kręgosłup jest prosty. Całą waga ciała jest opiera się na piętach. Następnie wykonujemy przysiad. Wdech wykonujemy przy przysiadzie, a wydech w momencie kiedy unosimy się ku górze.

Doskonałe sposoby na szczupłe nogi
Doskonałe sposoby na szczupłe nogi [10 zdjęć]

Koniec lata to wcale nie znak, że możesz przestać dbać o swoją figurę. To samo dotyczy okresu odległego...

zobacz galerię

Podczas tego ćwiczenia nie można się garbić, trzeba stać stabilnie na ziemi. Głowa i wzrok skierowane są przed siebie.

2.2. Poprawne przysiady pełne

Innym ćwiczeniem na chude uda są też przysiady pełne. Pozycja ciała wygląda jak w półprzysiadach jednak opuszczamy biodra jak najniżej aż do stóp. Przy tym ćwiczeniu uginamy kolana całkowicie.

2.3. Jak właściwie wykonać przysiady w rozkroku

Ćwiczenia na chude uda, które również są skuteczne to przysiady w rozkroku. Zrób szeroki rozkrok. Stopy i kolana powinny być skierowane na zewnątrz. Biodra opuszczamy na wysokość kolan. Podczas tego ćwiczenia na chude uda plecy powinny być cały czas proste. Podczas przysiadu ręce można łączyć przed sobą bądź pozostawić na biodrach.

3. Wypady w przód i w tył

Ćwiczenia na chude uda, które przynoszą bardzo dobre efekty to wypady. Możemy wykonywać wypady w przód, a także wypady w tył.

Przy wypadach w przód ustawiamy stopy równolegle na szerokość bioder. Zrób krok w przód i powoli ugnij kolano, aż do momentu aż udo i łydka utworzą kąt prosty. Kolano powinno znajdować się za linią stóp. Wróć do poprzedniej pozycji i wykonaj wypad drugą nogą.

Przy wykonywaniu wypadów w tył stopy ustawiamy równoległe na szerokości bioder. Następnie robimy krok w tył i uginamy kolano tak aby powstał kąt prosty pomiędzy udem a łydką. Kolano powinno być prosto nad kostką. Wracamy do pozycji wyjściowej i wykonujemy ćwiczenia na chude uda drugą nogą. To ćwiczenie wyszczupla uda oraz ujędrnia pośladki.

4. Wznoszenie nóg

Kolejne ćwiczenia na chude uda to różne warianty wznoszenia nóg. Pierwsze ćwiczenie na chude uda to wznoszenie ugiętej nogi. Pozycją wyjściową do tego ćwiczenia jest klęk podparty. Opieramy się na przedramionach i ugiętą nogę podnosimy do góry. Podeszwa stopy powinna być skierowana w górę. Wykonujemy ruch „sprężynujący” i unosimy nogę na kilka centymetrów i lekko opuszczamy. Następnie możemy zmienić nogę.

Ćwiczenia na chude uda – ogólne zasady, przysiady, wypady, wznoszenie nóg
Ćwiczenia na chude uda – ogólne zasady, przysiady, wypady, wznoszenie nóg (123RF)

Chude uda możemy wyćwiczyć także za pomocą wznoszenia nóg w podporze. Pozycja wyjściowa do tego ćwiczenia na chude uda jest taka jak przy klasycznych pompkach. W tym ćwiczeniu unoś wyprostowaną nogę do góry, raz lewą a raz prawą.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy