Ćwiczenia na klatkę piersiową - informacje ogólne, ciężar i technika, ćwiczenia

Ćwiczenia na klatkę piersiową pozwolą nam rozwinąć wiele grup mięśni znajdujących się w górnej części naszego torsu. Dobrze rozwinięte mięśnie klatki piersiowej będą miały nie tylko działanie estetyczne, ale także chronią one najważniejsze narządy naszego ciała, którymi są serce oraz płuca. Skuteczne ćwiczenia na klatkę piersiow muszą być różnorodne i wszechstronne, tak, abyśmy mogli jak najlepiej rozwinąć grupę mięśni znajdujących się w klatce piersiowej.

Zobacz film: "Regularnie trenujesz? To dobre dla mózgu"

spis treści

1. Ćwiczenia na klatkę piersiową - informacje ogólne

Ćwiczenia na klatkę piersiową możemy wykonywać na różnych poziomach intensywności, i w zależności od tego musimy dać naszym mięśniom odpowiednią ilość czasu na regenerację, dzięki czemu możliwy będzie wzrost objętości i siły mięśni klatki piersiowej. Jeśli wykonujemy ćwiczenia na klatkę piersiową o niskiej intensywności, powinniśmy robić przerwy na 2-3 dni, przy średniej powinno to być 4-5 dni, a przy wysokiej aż 6-7 dni.

Ćwiczenia na klatkę piersiową są zdecydowanie trudniejsze do prawidłowego wykonywania od ćwiczeń na bicepsy lub tricepsy. Dzieje się tak dlatego, ze przy ćwiczeniach na klatkę piersiową pracują również inne partie naszych mięśni, których ruch i pracę musimy podczas ćwiczeń możliwie zminimalizować.

Ćwiczenia na klatkę piersiową - pompki na piłce (WIDEO)
Ćwiczenia na klatkę piersiową - pompki na piłce (WIDEO)

Idealnym ćwiczeniem na wzmocnienie mięśnia naramiennego, piersiowego oraz tricepsu są pompki. Wszystkie...

zobacz galerię

2. Ćwiczenia na klatkę piersiową - ciężar i technika

Plan treningowy jest podstawą każdego treningu. Plan ćwiczeń na klatkę piersiową powinniśmy dostosować do naszych możliwości i predyspozycji genetycznych, ponieważ wykonywanie ćwiczeń na klatkę piersiową ze zbyt dużym obciążeniem i błędną techniką prowadzi do kontuzji. Podczas treningu na przyrost mięśni klatki piersiowej powinniśmy się skupić na maksymalnym wyłączeniu innych partii ciała niż te, które trenujemy.

Bardzo ważne jest ustawienie się w odpowiedniej pozycji, na przykład podczas wyciskania sztangi pamiętać musimy o tym, aby nasza klatka była wypchnięta do przodu, a łopatki i barki maksymalnie wyciągnięte w tył.

3. Ćwiczenia na klatkę piersiową - ćwiczenia

3.1. Ćwiczenia na klatkę piersiową - wyciskanie sztangi na ławce płaskiej

W tym ćwiczeniu na klatkę piersiową zaangażowane są wszystkie partie mięśni klatki piersiowej. Węższy chwyt sztangi pozwoli nam bardziej zaangażować środkową część klatki, natomiast szeroki zaangażuje zewnętrzną partię mięśni.

Aby wykonać to ćwiczenie kładziemy się na płaskiej ławce, opieramy mocno stopy o podłoże i chwytamy sztangę z nachwytem. Wykonujemy wdech i opuszczamy sztangę do środkowej części klatki, uginając ramiona w łokciach. Przez chwilę trzymamy sztangę przy klatce, po czym podnosimy ją wydychając powietrze.

Zobacz także:

3.2. Ćwiczenia na klatkę piersiową - pompki na poręczach

W czasie wykonywania tego ćwiczenia na klatkę piersiową ważne jest ustawienie tułowia, od którego zależy to, które mięśnie będą pracować. Jeśli naszym celem jest rozwój mięśni klatki piersiowej, powinniśmy lekko pochylić pierś do przodu, zginamy kolana i rozstawiamy łokcie na boki.

Chwytamy za poręcze i unosimy ciało w górę mocno wyprostowując ramiona. Pochylamy tułów do przodu, aż do momentu, w którym czujemy rozciąganie w klatce piersiowej. W takiej pozycji wykonujemy wdech, a następnie, zginając ramiona w łokciach, schodzimy do momentu, w którym klatka znajduje się w okolicy poręczy. Prostujemy ramiona wykonując wdech.

Skuteczne ćwiczenia na klatkę piersiową pozwolą nam cieszyć się piękną i umieśnioną sylwetką. Trzeba pamiętać, że każdy trening powinien być poprzedzony rozgrzewką. Aby ćwiczenia na klatkę piersiową były skuteczne muszą być wykonywane regularnie.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy