Trening na mięśnie brzucha - zasady, brzuszki ze skrętem, świeca ze skrętem, podnoszenie nóg, uzupełnienie treningu

Im bliżej jesteśmy wakacyjnych miesięcy i planowania urlopowych wyjazdów, tym częściej myślimy o tym, że przydałoby się zgubić nagromadzone nadprogramowe kilogramy. Szczególnie przeszkadza nam powstała na brzuchu oponka, która nijak ma się do nowego bikini. Szukamy więc sposobów na pozbycie się jej i wypracowanie wymarzonego „sześciopaku”. Najlepszym sposobem na piękną linię brzucha będzie regularne wykonywanie ćwiczeń przeznaczonych na rzeźbienie właśnie tej partii ciała. Jak powinien wyglądać trening na mięśnie brzucha i czego możemy się po nim spodziewać?

1. Trening na mięśnie brzucha - zasady

Pamiętajmy, że sam trening na mięśnie brzucha nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Oczywiście ważne są regularne treningi, jednak należy także pamiętać o zdrowej, zbilansowanej diecie, która powinna być podstawą procesu odchudzania. Tylko ona pozbędzie się tkanki tłuszczowej, która zebrała się na brzuchu i utworzyła nieestetyczną oponkę. Przygotuje więc miejsce na wyrzeźbione dzięki ćwiczeniom mięśnie brzucha.

Zobacz film: "Ćwiczenie na dolne partie brzucha"

Pamiętajmy też, że każdy, nawet najmniej intensywny, trening na mięśnie brzucha powinien być poprzedzony odpowiednią rozgrzewką. Rozgrzewka powinna być złożona z ćwiczeń, które przygotują do pracy inne mięśnie biorące także udział w treningu na mięśnie brzucha.

Jak nie stracić motywacji do ćwiczeń?
Jak nie stracić motywacji do ćwiczeń? [10 zdjęć]

Zastąp wyjścia z przyjaciółmi czy rodziną do restauracji, kawiarni lub pubu aktywniejsza formą spędzania...

zobacz galerię

Błędem jest także zbyt częste wykonywanie ćwiczeń kształtujących brzuch. Jeśli wykonaliśmy intensywny trening brzucha, to następny powinien zostać wykonany dopiero po 4 dniach. Taki czas pozwoli odpowiednio odpocząć mięśniom i przygotować je do dalszego kształtowania. Jeśli będziemy trzymać się tych zasad, to wykonywane ćwiczenia na mięśnie brzucha z pewnością przyniosą lepszy efekt.

2. Trening na mięśnie brzucha - brzuszki ze skrętem

Trening na mięśnie brzucha to nie tylko znane wszystkim tradycyjne brzuszki. Lepszy efekt dają brzuszki ze skrętem, które oprócz tego, że kształtują mięśnie środkowej partii brzucha, to pozwalają też pozbyć się trudnych do usunięcia boczków.

Aby je wykonać należy położyć się na placach i ugiąć nogi w kolanach. Ręce trzeba zapleść za głowę i w takiej pozycji podnosić barki, a wykonując brzuszki, skręcać tułów. Pamiętajmy jednak, że nie należy ciągnąć głowy zaplecionymi za nią rękami, ponieważ cały ciężar skłonu powinien opierać się na mięśniach brzucha. W trakcie jednego treningu na mięśnie brzucha warto wykonać 45–50 takich powtórzeń.

3. Trening na mięśnie brzucha - świeca ze skrętem

Kolejny trening na mięśnie brzucha to świeca. Należy położyć się płasko na plecach, a złączone nogi podnieść do pionu, wykonując znaną z dzieciństwa świecę. Ramiona należy ułożyć wzdłuż tułowia i złączyć dłonie pod pośladkami. Utrzymując cały czas taką pozycję, należy unosić miednicę przy równoczesnym skręcie nóg raz w prawo, raz w lewo. Pomiędzy kolejnymi powtórzeniami należy wytrzymać kilka sekund w skręconej pozycji i dopiero wtedy zmienić stronę.

Świeca, to nie tylko trening na mięśnie brzucha, ale także na równowagę.

4. Trening na mięśnie brzucha - podnoszenie nóg

Ten trening na mięśnie brzucha wykonywany na siedząco, najmocniej kształtuje dolne partie mięśni brzucha. Aby je wykonać, trzeba usiąść na podłodze i wyprostować nogi. Obie ręce wyciągnąć mocno do góry i odchylić tułów, aby uzyskać kąt umożliwiający podniesienie nóg na około 5 centymetrów nad ziemię. Powinniśmy wtedy czuć mocno pracujące mięśnie. Z tej pozycji należy od razu rozpocząć podciąganie kolan pod klatkę piersiową i objęcie ich ramionami w końcowej fazie ćwiczenia na mięśnie brzucha. Następnie od razu przechodzimy do pozycji wyjściowej z nogami lekko uniesionymi nad podłogę.

Ważne w tym ćwiczeniu jest to, aby w trakcie jego wykonywania nie podpierać się nogami ani rękami o podłogę. Podczas jednego treningu wykonajmy 25 powtórzeń, a w krótkim czasie zaczniemy cieszyć się płaskim brzuchem.

5. Ćwiczenia na mięśnie brzucha - uzupełnienie treningu

Wykonywanie tych aktywności w serii ćwiczeń na mięśnie brzucha pomoże wypracować wymarzony „kaloryfer” na brzuchu, jednak nie zdziała cudów. Regularnie wykonywane ćwiczenia na brzuch powinny być wsparte niskokaloryczną dietą zwłaszcza, gdy zmagamy się z dużą ilością tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Warto też pamiętać o regularności – wykonywanie treningów na mięśnie brzucha od czasu do czasu nie poprawi wyglądu naszej sylwetki.

ZOBACZ TAKŻE:

Pamiętajmy też o odpowiednim odpoczynku. Na początku naszej przygody z treningami na mięśnie brzucha róbmy między nimi kilkudniowe przerwy. Później mogą się zmniejszać tak, że dojdziemy do wykonywania treningów na mięśnie brzucha 3 razy w tygodniu.

Musimy też pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu i wypijaniu 2 litrów wody dziennie. Komponując swoją dietę, zadbajmy, aby była uboga w cukry proste i bogata w białko pochodzące z chudego drobiu, ryb, nabiału i orzechów. Zrezygnujmy za to z białego pieczywa, makaronu, ryżu oraz słonych i słodkich przekąsek. Nie ograniczajmy się też tylko do ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ćwiczenia wpływające na rozwój mięśni w całym ciele także poprawią ich sprawność i wygląd.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!