Trening pleców – mięśnie pleców, zestaw ćwiczeń

Coraz częściej zdarza się, że lekarz pierwszego kontaktu przy częstych bólach pleców, (jeśli nie ma przeciwwskazań zdrowotnych) sugeruje ćwiczenia na plecy. Czy, aby wykonywać trening pleców potrzebna jest siłownia, profesjonalny plan treningowy? Nie zawsze, ponieważ w niektórych przypadkach wystarczą zestawy ćwiczeń przy użyciu ciężaru własnego ciała, które można wykonywać w zaciszu swojego domu.

spis treści

1. Trening pleców - mięśnie pleców

Trening pleców jest stałym elementem treningów nie tylko zawodowych kulturystów, ale również osób, które zmagają się dla przykładu z bólem pleców. Odpowiednio dobrane treningi na plecy mogą być również elementem rehabilitacji przykładowo przy wadach postawy.

Zobacz film: "Trening na zdrowy kręgosłup"

Mięśnie pleców są jedną z najważniejszych grup dla całego układu mięśniowego, ponieważ są angażowane niemal do każdej czynności, zwłaszcza w pozycji stojącej. Mięśnie stanowią stabilizację dla kręgosłupa, od nich zależy również wygląd naszej postawy.

Trenerzy twierdzą, że każdy trening bez względu na to czy chodzi o trening siłowy czy trening aerobowy powinien między innymi wzmacniać plecy.

Wskazówki motywacyjne od najlepszych trenerów
Wskazówki motywacyjne od najlepszych trenerów [7 zdjęć]

Profesjonalni trenerzy zdają sobie sprawę z tego, że sukces to nie tylko działanie, ale także sposób...

zobacz galerię

Czy trening pleców jest trudny? Wbrew skomplikowanej budowie pleców, ćwiczenia na plecy nie są trudne. Oczywiście nie jest możliwe rozwinięcie i wzmocnienie mięśni jednym czy dwoma prostymi ćwiczeniami, wymagany jest zestaw złożony, wielostronny.

Trening pleców powinnien angażować do pracy mięśnie pod różnym kątem. Bardzo ważne, aby trenować na profesjonalnych planach treningowych, ponieważ nieumiejętnie wykonywane treningi pleców mogą doprowadzić do kontuzji, nadwyrężenia.

2. Trening pleców - zestaw ćwiczeń

Trening pleców, wykonywany bez odpowiednich umiejętności i wiedzy może spowodować dla przykładu nadwyrężenie pleców, a to z kolei wpłynie negatywnie na pracę kręgosłupa.

Dlatego zanim zaczniemy wykonywać trening pleców należy rozpocząć właściwą rozgrzewką. Zwykłe skręty tułowia, skłony, wymachy ramion, ćwiczenia rozciągające ścięgna i stawy muszą być stałym elementem rozgrzewki.

Dla osób, które wykonują ćwiczenia na plecy nie po raz pierwszy trenerzy zalecają rozgrzewkę z obciążeniami. Dla przykładu ćwiczenia na wyciągu przyczyniają się do lepszego ukrwienia mięśni.

Jakie ćwiczenia na plecy są najskuteczniejsze i gwarantują widoczny efekt? Przede wszystkim podciąganie na drążku na szeroko rozstawionych ramionach. Według fachowców jest to ćwiczenie, które gwarantuje wszechstronny rozwój mięśni pleców, ale aby je wykonać trenujący musi mieć wystarczająco silne ramiona.

ZOBACZ TAKŻE:

Kolejnym proponowanym treningiem pleców jest podciąganie sztangi w opadzie, podciąganie hantli w opadzie. Te ćwiczenia na plecy wykonane prawidłowo angażują do pracy większość mięśni pleców.

Na siłowni trening pleców może być wykonywany na atlasie do ćwiczeń, np. ściąganie drążka wyciągu górnego w siadzie. Dla osób już dłużej trenujących polecane są też ćwiczenia na plecy wykonywane na ławeczce do ćwiczeń. Oczywiście każdy trening pleców będzie gwarantował efekty, jeżeli będzie połączony z odpowiednią dietą dla trenujących i systematycznym nawadnianiem organizmu.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy