Ćwiczenia na przedramię - podstawy, przykłady

Ćwiczenia na przedramię są dla wielu osób kluczowym elementem treningu na siłowni lub w domu. Każdy chce się pochwalić doskonale rozbudowanymi przedramionami, dlatego wiele osób szuka idealnego ćwiczenia na przedramię, które pozwoli im w jak najlepszy sposób wzmocnić mięśnie przedramion i rozbudować je.

spis treści

Zobacz film: "Trening, który poprawi kondycję i pomoże spalić tkankę tłuszczową"

1. Ćwiczenia na przedramię - podstawy

Ćwiczenia na przedramię to szeroki temat, a niektórzy sądzą nawet, że ich wykonywanie jest niepotrzebne, ponieważ nasze przedramiona rozbudowują się w czasie innych ćwiczeń. Mięśnie przedramion pozwalają nam na ich szybkie rozbudowywanie i wzmacnianie. Są anatomicznie tak zbudowane, że ich rozbudowa jest dosyć szybka, szczególnie w porównaniu z niektórymi innymi partiami mięśni.

Ćwiczenia na przedramię na siłowni są najlepszym rozwiązaniem dla osób chcących rozbudować mięśnie, jednak przedramiona to mięśnie, które stosunkowo łatwo możemy wyrobić. Zatem nasz trening możemy również całkowicie poświęcić wykonaniu ćwiczenia na przedramię w domu.

Ćwiczenia na mięśnie
Ćwiczenia na mięśnie

Ćwiczenia zawsze należy dobierać do własnych możliwości, nie wolno zapominać o systematyczności oraz...

zobacz galerię

Ćwiczenia na przedramię wykonujemy przy okazji wykonywania wielu ćwiczeń, takich jak wyciskanie sztangi na ławce, martwy ciąg, podciąganie na drążku lub ściąganie drążka. Mięśnie przedramion szybko się regenerują, podobnie jak mięśnie łydek lub brzucha, jednak ze względu na ich pracę podczas innych ćwiczeń mimo wszystko ćwiczenia na przedramię nie powinny być wykonywane zbyt często.

Ponieważ ćwiczenia na przedramię często wykonujemy mimowolnie przy wykonywaniu innych ćwiczeń, wiele osób rezygnuje z dodatkowych ćwiczeń na mięśnie przedramion, twierdząc że taki trening jest zbędny. Nie jest to jednak do końca prawdą - biorąc pod uwagę szybką regenerację mięśni, powinniśmy wykonywać ćwiczenia na przedramię przynajmniej raz na jakiś czas.

Zobacz też:

2. Ćwiczenia na przedramię - przykłady

Oto przykładowe ćwiczenia na przedramię:

  • Ćwiczenia na przedramię - ćwiczenie 1. Do wykonania tego ćwiczenia na przedramię potrzebujemy drążka. Łapiemy drążek nachwytem i wykonujemy swobodny zwis. Jeśli dotykamy nogami podłogi, uginamy kolana i splatamy ze sobą stopy. W tej pozycji nasze mięśnie przedramion pracują bardzo intensywnie. Jeśli chcemy dodatkowo rozwinąć mięśnie przedramion, możemy także kilkakrotnie się podciągnąć. Zwis wykonujemy przez 30 sekund i powtarzamy 3 razy.
  • Ćwiczenia na przedramię - ćwiczenie 2. Do wykonania tego ćwiczenia potrzebować będziemy hantli. Łapiemy hantle stosując nadchwyt, a następnie opuszczamy nasze ręce wzdłuż tułowia. Rozstawiamy nogi na szerokość barków, łokcie trzymając blisko ciała. Uginamy jednocześnie obie ręce i unosimy hantle do wysokości piersi, a następnie opuszczamy ręce do wyprostu. Ćwiczenie powtarzamy przez pół minuty.
  • Ćwiczenia na przedramię - ćwiczenie 3. Do wykonania tego ćwiczenia potrzebować będziemy przyrządu nazywanego ściskaczem. Jest to przyrząd, który pozwoli nam w doskonały sposób wypracować siłę naszego chwytu, co pozwoli nam na lepsze wykonywanie innych ćwiczeń na siłowni i na podnoszenie większych ciężarów. Wykonanie ćwiczenia polega na ściskaniu ściskacza, jednak jeśli jesteśmy dopiero początkujący, możemy skorzystać z tak zwanych piłek antystresek, które są idealne dla początkujących, ponieważ ściskacz może być dla nas zbyt ciężki.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy